niedziela, 13 września 2015

Problem vs. Rozwiązanie - część 1

Witajcie! 
Mam nadzieję, że nie macie jeszcze dość ciągłego powracania do dziur w fabule, ponieważ znalazłam fajny post na PllSugar, w którym przedstawiono 18 największych nieścisłości, które pojawiły się do tej pory w serialu i rozwiązanie, które nadałoby im jakikolwiek sens. Większość odnosi się do 6x10, ponieważ tam było ich najwięcej, dlatego jeśli nie jesteście jeszcze zmęczeni tematem półfinału, to zapraszam do rozwinięcia.
Dodam tylko, że notka jest bardzo długa, więc pozwolę sobie podzielić ją na 3 części. W każdej z nich znajdziecie 6 problemów i 6 rozwiązań.


PROBLEM:
 Bethany Young zabiła Marion będąc jeszcze dzieckiem, co nie ma sensu, ponieważ nie pasuje do wcześniej podanych informacji wg, których mama Toby'ego zginęła zanim Alison jeszcze zniknęła. Scenarzyści kompletnie się pogubili jeśli chodzi o przestrzeń czasową. 
ROZWIĄZANIE:
 Bethany zabija Marion, gdy ona i Charlotte są już nastolatkami. Bethany była zła, ponieważ dowiedziała się o romansie swojego ojca z Panią D. i przez to wyładowała złość na Charlotte. Dziewczyny zaczęły się szarpać. Marion widząc całą scenę, stanęła w obronie Charlotte, lecz Bethany była tak wściekła, że kompletnie nad sobą nie panowała i popchnęła Marion w napadzie szału. Ta potknęła się i spadła z dachu.

Scenarzyści mogliby pokazać więcej scen z udziałem Charlesa i Bethany, aby pokazać jak narodziła się ich przyjaźń. W oryginalnej wersji widzieliśmy, że Charles schował się za murkiem, ponieważ bał się, że Marion zobaczy go w sukience. Bethany z kolei nie chciała aby Marion wygadała komukolwiek, że widziała ją na dachu, ponieważ dostała na to szlaban.
W wersji zmienionej to nie Charles znajdowałby się na dachu, lecz Charlotte, która zdążyła już przejść operację zmiany płci. Ich wiek może nie do końca by się zgadzał, ale na pewno byłby lepiej dopasowany do 2007 roku, w którym to miała miejsce śmierć Marion i do wieku Wildena, który w tamtym czasie był już policjantem. Ponadto Bethany wiedziałaby o tym, że Charlotte jest córką Jessicy i dlatego wyładowywała swoją złość na niej po tym, jak dowiedziała się o tym, że Jessica i jej ojciec mieli ze sobą romans. 


PROBLEM:
Cece i Jason byli parą, co oczywiście oznacza, że pomiędzy nimi doszło do wielu intymnych scen. Niekoniecznie musieli uprawiać ze sobą seks, ale z pewnością doszło do pocałunku.
ROZWIĄZANIE:
Jason poznaje Cece w szkole Rosewood i zaprasza ją na randkę, lecz ona odmawia. Cece nie chce wiązać się ze swoim bratem, ale zostają przyjaciółmi, spotykają się ze sobą, imprezują i wyjeżdżają całą paczką znajomych, gdy tylko Cece udaje się wydostać z Radley.

Scenarzyści zarzekają się, że planowali Cece na A już dawno temu, a więc w pierwszej kolejności powinni dobrze się zastanowić nad jej związkiem z Jasonem i stwierdzić, że coś tu jest nie tak. Gdy Jason poznaje Cece, dziewczyna od razu zaczyna mu się podobać, lecz Cece spławia go z oczywistego powodu. Mimo to, bardzo szybko się ze sobą zaprzyjaźniają, a Cece spędza z nim jak najwięcej czasu, ponieważ chce być bliżej swojego brata i chce mu pomóc w jego problemie z używkami.


PROBLEM: 
Cece pojechała do Cape May z DiLaurentisami, ponieważ była dziewczyną Jasona.
ROZWIĄZANIE:
Alison i Jason zaprosili Cece na wakacje, ponieważ nie chcieli się nudzić i wiedzieli, że z Cece będą się świetnie bawić.

Zarówno Jason, jak i Alison nie chcieli całego swojego wyjazdu spędzić jedynie z rodzicami. Zaprosili więc Cece, z którą wiedzieli, że będą mogli się świetnie zabawić. Alison potrzebowała jakiejś dziewczyny, z którą będzie mogła poplotkować, a Jason kompana do picia i imprezowania. Jessica była wściekła, gdy dowiedziała się, że słynna Cece i jej córka, Charlotte, są jedną i tą samą osobą. Mimo to, było już za późno, więc zgodziła się aby Cece do nich dołączyła. Kenneth również nie miał nic przeciwko skoro Cece była jakby przyjaciółką rodziny i od pierwszego spotkania zrobiła na nim dobre wrażenie.


PROBLEM:
Cece chciała wysadzić Radley i w tym celu zamontowała bombę. Gdy miała już nacisnąć zapłon, pojawiła się Spencer i za sprawą jednego dotknięcia rozmontowała bombę mimo, że nie miała o tym zielonego pojęcia, a w serialu znalazłyby się inne osoby, które mogłyby się tego podjąć, np Caleb który zna się na hakerstwie i Toby, który jest policjantem. Ponadto, ten wątek nie zawierał w sobie ani trochę napięcia, który zazwyczaj towarzyszy tego typu scenom.
ROZWIĄZANIE:
Na początku odcinka dowiadujemy się, że w Radley albo Carissimi Group została zamontowana bomba, lecz nie znamy dokładnej lokalizacji. Dziewczyny wzywają na pomoc Toby'ego i Caleba, którzy mają jej pomóc rozbroić bombę, a cały odcinek trzyma nas w napięciu, ponieważ do ostatniej chwili nie wiemy czy się uda.

Na początku 6x10 zobaczylibyśmy scenę, w której Red Coat zamontowuje bombę, ale nie wiedzielibyśmy gdzie dokładnie się znajduje. Nie wiedzielibyśmy również czy chodzi o budynek Radley, w którym przebywają Charlotte z Alison, Jason i Kennethem czy o budynek Carissimi Group, w którym znajdują się Kłamczuchy. Co kilka minut pokazywano by nam tykającą bombę, aby zwiększyć napięcie i wprowadzić odpowiedni klimat. A gdy dziewczyny dotarłyby do Radley i znalazły bombę, Spencer zadzwoniłaby po Toby'ego i Caleba aby im pomogli i zajęli się bombą. Okazałoby się, że chłopaki nie zdążą na czas, ale zobaczylibyśmy ich na posterunku policyjnym w otoczeniu profesjonalnych snajperów i policjantów, którzy instruowaliby Spencer przez telefon, jak zdemontować bombę. Oczywiście akcja przebiegłaby sprawnie, ale nie obyłoby się bez dreszczyku emocji.


PROBLEM:
Cece Drake nie uczęszczała do szkoły w Rosewood a mimo to znalazła się w jej księdze pamiątkowej. Na dodatek, dowiedzieliśmy się wcześniej, że wygrywała konkursy i zostawała królową balu.
ROZWIĄZANIE:
Jessica była pod wrażeniem tego, jak szybko Cece się uczy i jak szybko jej "choroba" przemija. Pociągnęła więc za swoje sznurki i załatwiła jej kilka lekcji w Rosewood. Była dumna, że jej córka znajdzie się w księdze pamiątkowej Rosewood, nawet jeśli podpis pod zdjęciem pozostanie pusty.

Mimo, że trudno w to uwierzyć, Charlotte przestała mieć problemy psychiczne i powróciła do zdrowia. Od kiedy Jessica zaczęła pracować w Radley, Charlotte dostawała różne wyróżnienia i o wiele łatwiej przyznawano jej przepustki. Charlotte zawsze pragnęła być normalną dziewczyną, więc po rozmowie z Jessicą i zapewnieniu jej, że pomiędzy nią a Jasonem do niczego nie dojdzie, Jessica załatwiła jej udział w kilku lekcjach w Rosewood.
Mimo, że nie bierze udziału we wszystkich lekcjach, Charlotte i tak jest szczęśliwa, ponieważ w końcu może chodzić do normalnej szkoły i stać się zwyczajną uczennicą. Wszelkie zaległości nadrabia prywatnie i bez problemu radzi sobie na lekcjach. Po pewnym czasie łamie obietnicę daną Jessice i zaprzyjaźnia się z Jasonem, a później z Melissą. Charlotte jest bardzo lubiana i wyróżnia się charyzmą, więc bardzo szybko trafia do szkolnej kroniki, ale skoro to ona ma być A, to pod jej zdjęciem nie ma żadnego podpisu.


PROBLEM:
Cece twierdziła, że to nie ona była Tamtej Nocy ubrana w żółty top i nie zna Melissy, więc Jason nie mógł widzieć ich razem.
ROZWIĄZANIE:
Cece poznała Melisse w szkole. Poszła z nią porozmawiać Tamtej Nocy po tym, jak zabiła Bethany, a potem miała pójść porozmawiać z Jessicą. Top, który nosiła Cece nie był żółty, ale jasny i bardzo podobny do tamtego. Ponadto, trzymała w dłoniach czarną bluzę z kapturem, ale Jason nie dostrzegł jej, ponieważ było ciemno i na dodatek był zbyt zamroczony.

Cece i Melissa poznały się w liceum i od razu się zaprzyjaźniły. W noc zaginięcia Alison, Melissa zadzwoniła do Cece z prośbą aby poszła do Alison i porozmawiała z nią o filmach N.A.T. które im ukradła. Melissa bała się, że Alison je upubliczni albo zaniesie je na policję i wpędzi Iana w kłopoty. Martwiła się też o własną reputację, ponieważ jeśli Ian miałby kłopoty, to i ona mogłaby na tym ucierpieć.
Cece z ogromną chęcią przystaje na prośbę Melissy, ponieważ dzięki temu będzie mogła pobyć trochę we własnym domu. Spotyka się z Melissą i obiecuje jej, że porozmawia z Alison. Jason naprawdę widzi Cece i Melisse, ale jest tak pijany i naćpany, że nie pamięta w co dokładnie była ubrana. Top równie dobrze mógł być pomarańczowy albo beżowy. Na pewno był podobny do żółtego, ale nie był czysto żółty. Cece wzięła też ze sobą czarną bluzę, która miała posłużyć jej za przebranie tak aby nikt jej potem nie rozpoznał.

* * * * * 
Koniec części pierwszej.
Mam nadzieję, że notka się Wam spodobała i że będziecie chcieli przeczytać kolejne dwie części. 
Osobiście jestem nią zachwycona i ubolewam, że scenarzyści sami nie wpadli na takie rozwiązania. Szkoda, bo dzięki temu cała historia byłaby o wiele lepsza.

14 komentarzy:

  1. świetna!! w końcu jakieś teorie - paulina

    OdpowiedzUsuń
  2. gdyby te rozwiązania były rzeczywiste, wszystko byłoby lepsze... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się w 100%.- sarita

      Usuń
    2. Ja też się oczywiście zgadzam

      Usuń
  3. Podobaja mi sie wszystkie rozwiazania i zdecydowanie powinny byc wprowadzone do serialu

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna notka, nie mogą się doczekać kolejnych! Szkoda, że scenarzyści dali ciała i musimy się zadowolić "dopowiadaniem sobie" historii tam, gdzie oni zrobili błąd lub zostawili lukę.
    - Lana

    OdpowiedzUsuń
  5. serdeczna prośba, zagłosujcie
    http://www.kurierlubelski.pl/plebiscyt/karta/klasa-iii-g-i-liceum-ogolnoksztalcace-im-stanislawa-staszica-w-lublinie,28831,1436111,949447,t,id,kid,zid.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem z Lublina więc macie mój głos :)

      Usuń
  6. Kolejny raz fani serialu znajdują lepsze rozwiązania niż Marlene i jej minionki.
    Sorry, ale to co wciskają nam scenarzyści momentami jest naprawdę żenujące, a jak widać wystarczy trochę pomyśleć, żeby zrobić z tego bajzlu coś z sensem.
    Postuluję odebranie Marlene praw do pisania scenariuszy :p

    Vik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Ta kobieta zepsuła cały serial

      Usuń
  7. Świetny post, niektóre z rozwiązań naprawdę fajne :) Przy okazji zaproszę również na swoją teorię, która w trochę inny sposób odpowiada na niektóre z pozostawionych pytań.
    http://likelambert.blogspot.com/2015/08/pretty-little-liars-moja-teoria-o-a.html

    OdpowiedzUsuń
  8. to że ktoś jest hakerem nie oznacza, że potrafi rozbroić bombę xD haker i i saper to spora różnica, komputery i materiały wybuchowe to nie jest ta sama dziedzina techniki...
    zwykły policjant też nie ma wiedzy ani umiejętności saperskich, a Toby jest zwykłym posterunkowym, nie antyterrorystą xD

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

1x01 1x02 1x03 1x04 1x05 1x06 1x07 1x08 1x09 1x10 1x11 1x12 1x13 1x14 1x15 1x16 1x17 1x18 1x19 1x20 1x21 1x22 2x01 2x02 2x03 2x04 2x05 2x06 2x07 2x08 2x09 2x10 2x11 2x12 2x13 2x25 3x02 3x13 3x19 4x10 4x13 4x19 4x22 4x23 4x24 5 produkcji z obsadą PLL 5a 5b 5b pll 5b promo 5x01 5x02 5x03 5x04 5x05 5x06 5x07 5x08 5x09 5x10 5x11 5x12 5x13 5x13 muzyka 5x14 5x15 5x22 5x25 6A 6B 6x01 6x02 6x03 6x04 6x05 6x06 6x07 6x08 6x09 6x10 6x11 6x12 6x13 6x14 6x15 6x16 6x17 6x18 6x19 6x20 7B 7x01 7x02 7x03 7x04 7x05 7x06 7x07 7x08 7x09 7x10 7x11 7x12 7x13 7x15 7x20 A A-team A.D. aktorzy Alison alison and emily alison dilaurentis andrew andrzejki ankieta Archer Dunhill Aria Ashley Benson Ashley Marin bajka bajka pll barry maple Bethany Young Big Bad BigA Black Widow bliźniaki bohaterowie Byron Montgomery Caleb Cece challange Charles Charlotte christmas christmas challange christmas pll ciekawostki ciekawostki pll Co by było gdyby... co gdzie za ile Cyrus czat Dollhouse dr Rollins dr. Palmer Duncan Dwts Eddie Lamb Eliza Ella Montgomery elliott Emily Emily Fields Emison emison ship emoji Ezra Ezria filmiki finał fryzura funny funny moments Garrett Gdzie będą postacie za 10 lat gify goodbye Haleb halloween Hanily Hanna Hanna Marin Haria harold crane Holbrook holden strauss huw collins Ian informacje instagram jako A Janel Parrish Jasno Jason jason is a jason pll Jenna Jessica DiLaurentis Julian Morris Kate Keegan Allen Kenneth DiLaurentis koniec koniec próby konkurs książki Kto może być A? kto zabił jessice dilaurentis Lesli live stream Lolita Lucas Lucy Hale Maddie Ziegler makijaż mamy kłamczuch Marion marlene king Mary Drake Maya Megaami Melissa memy Meredith Mike Mona muzyka muzyka 5x14 muzyka 5x15 N.A.T. club najlepsze momenty najlepsze piosenki najśmieszniejsze napisy Nasze oscary nasze pary Nat alia Natalia Nigel noel norman bates nowa redaktorka od Adminek Odliczanie do sezonu 6 online opis Oś czasowa outfity Paige Paily pani di pani Grunwald Pemily Peter Hastings pierwszy post Pies ♥ Pigtunia piosenka plakat pll pll cast pll hair pll make up PLL Questions PLL Quiz postać książkowa powitanie promo przerażające momenty Radley Ravenswood recenzja Red Coat Red Dress redaktorki regulamin relacjonowanie RIPMona rodzice romantyczne sceny różnice Sabrina Samara Sara Sara Harvey Sekrety Kłamczuch serial sezon 1 sezon 2 sezon 3 sezon 4 sezon 5 sezon 6 sezon 7 Shana Shay Mitchell ship Sidney skruszone smutne sceny sneak peeki soundtrack Spaleb spandrew Spanna Sparia Spemily Spencer Spencer Hastings Spoby spoilery stillsy Sydney sylwester szkoła świąteczny odcinek Tammin Sursok teen choice awards teoria teoria bethany teoria spisowa teorie The Lost Woods Resort Till 60 Days PLL Challenge tłumaczenia Toby TOP TOP 5 Travis troian bellisario tweet Tyler Blackburn tytuły odcinków Uber A uczucia alison urodziny Veronica Hastings Vivian wady i zalety walentynki Wilden wrażenia Wren Wrencer wskazówka wydarzenia chronologicznie wypunktowanie wywiad wzruszające sceny zalety i wady zatrute zdjęcia zlot życie aktorów życzenia