sobota, 15 sierpnia 2015

Petycja dotycząca 6x10

Na wstępie chciałabym podziękować osobie, która napisała na czacie czy w komentarzach o utworzeniu petycji dotyczącej Game Over, Charles. Gdyby nie Ty, to pewnie nie wiedziałabym o jej istnieniu.
A teraz do rzeczy... .
Fani PLL stworzyli petycję, w której domagają się ponownego nakręcenia 6x10. Chodzi głównie o to aby zmieniono wątek transseksualizmu i aby Charlesem okazał się mężczyzna. Ponadto widzowie domagają się zlikwidowania wszystkich dziur w fabule i przywrócenia jej więcej sensu i logiki. 
Póki co pod petycją podpisało się 10458 osób, a liczba ta stale rośnie.
Nie wiem jaki jest próg zatwierdzający, ponieważ wcześniej dobijano do 10 tys., a teraz widzę, że zmieniono na 15 tys.
Fani nie tylko poprzez petycję okazują swoje oburzenie. Na IMDB (amerykańskim odpowiedniku naszego polskiego Filmweba) 6x10 ma najniższą ocenę w historii całego serialu - jedynie 4.7 na 10. Inne odcinki mają noty 8 i wzwyż albo 9 i więcej. Ponadto magazyn People uwzględnił odcinek na liście największych w historii rozczarowań w kategorii "ujawnienia/odkrycia" spośród wszystkich seriali jakie do tej pory powstały. 

Petycja jest dostępna również w Polsce, gdybyście chcieli oddać swój głos. 

Oto link: 

Ja nie zamierzam brać w niej udziału. Mimo, że nie podoba mi się wątek transseksualizmu, zmiany płci i sama wolałabym aby Charlesem okazał się mężczyzna (niekoniecznie Wren), to uważam, że Vanessa był świetna w roli A i dlatego nie zamierzam dołączać do akcji. Marlene jak najbardziej mi nie szkoda, ale aktorów już tak, ponieważ tak naprawdę nie mieli wpływu na scenariusz, a na nich też spłynęły fale hejtów. 
Nie mam serca podpisywać się pod nią po tym, jak zobaczyłam jak bardzo Vanessa cieszy się z tego zaszczytu. 
Zresztą wątpię aby to coś zmieniło, ponieważ Marlene zawiodła większość widzów i nic już tego nie zmieni. Gdyby chciała wziąć pod uwagę opinie, sugestie i oczekiwania widzów, to zrobiłaby to dużo wcześniej. Nawet jeśli nakręciliby odcinek raz jeszcze, to i tak pozostanie świadomość, że wcześniej był ten drugi oryginalny finał.

49 komentarzy:

  1. Vanessa zagrała cudownie, ale CeCe jako A nie za bardzo przypadła mi do gustu, gdyby nie bawili się w żadne Charlesy to takie rozwiązanie było by cudowne... ten wątek transseksualizmu był do bani

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja natomiast bardzo chętnie wezmę udział w tej petycji, bo 6x10 to porażka. Najbardziej debilne rozwiązanie, jakie mogłoby być. Już bym chyba wolała, żeby sprawdziły się bardzo denerwujące mnie teorie o rozdwojeniu jaźni Arii lub żeby papuga Tippi okazała się A. Odcinek nie powinien nosić tytuł "Game Over, Charles" , tylko "Jak spieprzyć 6 sezonów jednym odcinkiem". Niestety nic nie trzyma się kupy w tym odcinku (np. wszystkim juz chyba znana niezgodność z mama Tobiego) :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dlaczego wy macie taki problem z tym transseksualizmemXDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to wszystko nie trzyma się kupy i nie pasuje do całego wątku A

      Usuń
    2. Kupy nie trzymają sie niedokonczone wątki, ale nie ma to związku z A i transseksualizmem, więc ja rownież nie wiem co Wam sie w tym nie podoba? Przecież to pasuje do A

      Usuń
    3. Też nie rozumiem oburzenia z tym transseksualizmem :v

      Usuń
    4. Jeśli chodzi o transseksualizm to mnie w tym wątku denerwuje to, że przez cały czas mieszali z płcią A. Pamiętacie jak Charles wyglądał w dollhouse? Nie ma mowy żeby to była Vanessa. Nie ma mowy żeby to w ogóle była dziewczyna. Poza tym czemu Cece założyła smoking i chciała być królem balu skoro zawsze czuła się kobietą? Do tego operacja zmiany płci to nie jest hop siup. Cece ma kobiece kształty i twarz. Oznacza to, że nie tylko musiała przejść operacje plastyczne (po których powinna jeszcze trochę poleżeć w szpitalu) ale także brać hormony. Taki proces musi trochę potrwać. Z opowieści Cece wynika, że jednego dnia była chłopcem Charlesm a następnego dnia już piękną i kobiecą Charlotte.

      Usuń
    5. Mi sie wydaje, że Charles miał delikatną urodę, więc może nie potrzebował tylu operacji.

      Usuń
    6. Dokładnie. Nie chodzi o sam transseksualizm, ale o to w jaki sposób to rozwiązali. Rzucili temat i myśleli, że nikt nie będzie o nic pytał. Jest tyle dziur w tym i braku logiki, że szok

      Usuń
    7. Bo jest ewidentnie wciśnięty na siłę przez Marlene. Jestem tolerancyjna i uważam że ludzie LGBT są cudowni i należy im się wszystko co najlepsze. Ale ten wątek był po prostu zbędny i spieprzył odcinek końcowy. Śmiać mi się chciało jak zdesperowana była Marlene żeby dodać tam wątek osobisty. Tak się nie robi, nie kosztem fanów i serialu. Nie daje się takich wątków z dupy bo są aktualne na topie, popularne lub kontrowersyjne.

      Usuń
  4. http://kochamy-pll.blogspot.com
    Spoilery i nowe zdjecie z przeskoku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba podpiszę się pod tą petycją, ale jeszcze nie jestem pewna.
    Tyle rzeczy w finale nie pasuje!
    Co z tańczącą dziewczynką?
    BV była do bani, wątek transseksualizmu też nie był najlepszy, chociaż Cece jako A pasuje mi idealnie. A co ze śmiercią Marion?! Kolejne niedociągnięcie, tak samo jak ze śmiercią pani Di.
    Jest tu trochę do poprawki, wiem, wszyscy aktorzy, Marlene, stażyści, scenarzyści i charakteryzatorzy włożyli w ten finał dużo pracy, ale przecież jeszcze więcej pracy włożyli w pozostałe 5 sezonów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi się wydaje, że Cece miała być od początku A, tylko Marlene nie chciała żeby widzowie za łatwo odkryli jej motyw i tożsamość , dlatego tak namieszała z transseksualizmem.. No zaskoczenie jest, logiczne zakończenie także, jednak... rozczarowanie również. Zastanawiam się czy podpisać się pod petycją, bo jeśli nakręcą finał od nowa i zmienią tożsamość A, to już nie będzie takie logiczne...

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurcze... nie wiedziałam, że będzie taka zadyma z tym odcinkiem. Mnie się podobał, bo mi w sumie nie zależało kim jest A. No dobra, zależało :P Jednak od odcinka wymagałam tego, aby mnie zaskoczył. No i zaskoczył, no bo kto spodziewał się Cece. Mi się podobało, ale fakt, dużo luk i niezrozumiałyh rzeczy. Może ktoś z Was wie skąd Sara i Cece się znają i jak to wgl wyszło, że razem działały? To było tak z dupy trochę wyjęte. No i o reszcie wątków nie wspomnę :)

    http://spencer-hastings-pl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było wyjaśnione, ale podobno po powrocie mamy dostać na ten temat retrospekcje

      Usuń
  8. Mysle ze Marlen planowala Cece jako A od poczatku 3 sezonu co pokazuje ten filmik http://m.youtube.com/watch?v=XIv54Zr5G5o , ale to , ze fani sa wsciekli to wylacznie wina Marlen chciala nas zaskoczyc i zrobila z A transseksualiste , ale nie uwzglednila tego , ze tyle razy nas juz oklamala , a tym razem nastawilismy sie juz na faceta i jej zaufalismy a ona nas zawiodla , ze wszysyc sa wsciekli , zreszta nakrecala tak atmosfere przed odc , ze wszyscy liczylismy na cos wiecej .
    Wg mnie najgorsze sa motywy A i RC/BW i to , ze wszyscy myslelismy ze '' sprawa A '' dotyczy klamczuch a tak naprawde wszystko skupialo sie na rodzinie Dilaurentis , jak Cece chciala przesladowac kogos to uwazam , ze miala powody co do Kennetha a nie dziewczyn . A Vanessy tez mi strasznie szkoda .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, jest jeszcze więcej dowodów na to, że Marlene nie wiedziała co się wokół niej dzieje. Z resztą się zgadzam. Marlene narobiła sporego zamieszania. Mnie Cece na A pasuje, gdyby nie historia którą Marlene wokół niej stworzyła i wszystkie te niedociągnięcia

      Usuń
  9. W Dollhouse było dwóch A, było wyjaśnione kim był drugi A? Sara?

    OdpowiedzUsuń
  10. Sara bo było mówione że A ma tylko jednego pomocnika.

    OdpowiedzUsuń
  11. I myślicie że to coś da? Ta petycja? I co- zmienią odcinek i scenariusz następnych odcinków? :) I to, co już nakręcili tzn sezon6B też od nowa nakręcą?
    B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak napisałam w notce: uważam, że to nic nie da, ale postanowiłam o tym napisać, bo za granicą jest spora afera, w internecie tak samo, a jeśli ktoś chce się podpisać to proszę bardzo, skoro Polska została uwzględniona w głosowaniu

      Usuń
  12. W tym momencie bardzo szkoda mi aktorów ale Marlene także ponieważ tak bardzo cieszyli się z okazji premiery finału i uważam, że wyszło to na prawdę dobrze...

    OdpowiedzUsuń
  13. Vanessa zagrała naprawdę świetnie i bardzo przekonywująco swoją rolę. Szkoda mi jej oraz innych aktorów, twórców PLL.
    Jeśli chodzi o Marlene to ja już się dawno na niej zawiodłam, a ostatno jeszcze bardziej mnie wkurzyła odpowiadając na ważne pytania o fabułę serialu w wywiadzie. Jak dla mnie to olanie fanów, bo powinna dać nam odpowiedzi np.czy Ian sam się zabił? w serialu.
    Petycji jednak nie podpiszę, bo uważam, że drugi finał wyszedłby gorzej, a większość aktorów i tak by się nie zgodziła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zreszta to nie bylyby juz te emocje u fanow czy nawet aktorow ...

      Usuń
  14. Na początku byłam wściekła o ten odcinek. Teraz jak o nim myślę to mi się podoba
    PLL od szóstego sezonu oglądam z przymrużeniem oka bo inaczej już bym zwariowała przez ten absurd. Vanessa zagrała naprawdę przekonująco swoją rolę nie mówiąc o pozostałych aktorach którzy również fajnie sobie poradzili. A kto teraz dostaje największe baty i hejty? Właśnie oni. Nie wiem po co to spinanie. Było to było a jak się nie podoba to nikt nie każe oglądać dalej. Jasne twórcy przerobią teraz cały pomysł na 6b? Wszystko jest nawet spójne wyłączając mamę Toby'ego więc serio niech się ludzie trochę opanują. Miało być zaskoczenie i jest. Nikt nie mówił, że miało być pozytywne. Ja też jestem dość rozczarowana ale nie czuję potrzebny okazywania tego na każdym kroku.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie podpisze tego nigdy. Nie po tym jak wspaniale zagrała Van i nie po tym, jak ogromne emocje wzbudził we mnie finał. Nawet jeśli jakimś cudem Marlene nagra inny finał w co szczerze wątpię, Charlotte pozostanie dla mnie prawdziwym A.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystko było by ok gdyby nie było tego wątku Charlesa . Wtedy Cece mogła być A i wyszło o wiele lepiej a nie tak komplikowali z wątkiem transseksualnym . Oglądając jeden z filmików na YouTube spodobała mi się opcja współpracujących A mam tu na myśli Cece i Wrena i wyszło by dużo bardziej logicznie https://www.youtube.com/watch?v=Ht70j7eWd0c .

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja również nie zamierzam podpisywać tej petycji. Vanessa zagrała świetnie, była przekonująca i naprawdę zaskoczyło mnie to, że to ona okazała się A. Dostaliśmy też odpowiedzi na pytania z poprzednich sezonów więc nie jestem rozczarowana odcinkiem. Finał był zaskakujący, aktorzy zagrali najlepiej jak potrafili dlatego nie rozumiem ludzi, którzy teraz dostają hejty od rozczarowanych widzów bo większość wolałaby, żeby ktoś inny okazał się A a nie Cece. Jak dla mnie finał był zaskoczeniem i chociaż były w nim pewne niedociągnięcia to i tak uważam ten odcinek za jeden z lepszych. Zresztą gdyby A okazał się ktoś inny np. Wren czy jakakolwiek inna postać, która w serialu pojawiała się w miarę regularnie byłabym zawiedziona a tak mam dobrą opinie na temat finału.

    OdpowiedzUsuń
  18. bezsensu troche z ta petycja, moim zdaniem to ze Cece została a nie jest niczym złym pozatym rola została zagrana swietnie. To kim zostanie a było planowane przecież od dawna i tak hop siup tego nie zmienia, wtedy to bedzie jeszcze bardziej pozbawione logiki. Nie wiem czemu ludzie sie tak uczepili ja np była bym bardzo niezadowolona gdyby to Wren okazał sie Charlsem

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja podpisałam, strasznie się zawiodłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem zawiedziona jak widzę takich "fanów"

      Usuń
    2. Ja osobiście pokochałam historie Cece i nie wiem dlaczego wszyscy tak naskakują na wątek transeksualny, mnie osobiście rozzłościło to ze w odcinku dollhause było doskonale widać ze to mężczyzna i nie było mowy ze grała to kobieta

      Usuń
  20. Boze ludzie !! NO TAK NAJLEPIEJ GDYBY WASZ WREN BYŁ A NO PEWNIE TO BY BYLO BARDZOOO CIEKAWE. MOIM ZDANIEM TAKIE ROZWIĄZANIE JAK JEST , JEST NAJLEPSZE. NIBY KTORY FACET Z PLL BY DO TEGO TAK PASOWAL ?! ZADEN. NIE ZAMIERZAM SIE POD TYM PODPISYWAC. NIE WIEM O CO WAM WSZYSTKIM CHODZI, MI SIE FINAŁ PODOBAŁ BARDZO. NAJBARDZIEJ MI SZKODA MARLENE I VANESSY. LUDZIE CAŁKIEM WAS JUZ POGIEŁO.. I MAM NADZIEJĘ ZE TA PETYCJA NICZEGO NIE ZMIENI. DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popieram w 100%

      Usuń
    2. Same ja bede wściekła jak nagrają nowy odcinek

      Usuń
    3. Popieram 1000000000% Finał był świetny Vanessa zagrała rewelacyjnie i to jest zdecydowanie najlepszy odcinek w historii PLL :) nie wiem czego inni się tak czepiają

      Usuń
  21. Według mnie wszyscy co się podpisują pod tą petycją zachowują się jak małe dzieci. Przecież to jest chore! Jak to sobie wyobrażają że naglę powstanie druga wersja tego samego odcinka? Nawet jak się komuś nie podoba to trzeba uszanować czyjąś prace/pomysł i nie zachowywać się jak małe dzieci bo to jest SERIAL i świat się na tym nie kończy! Wstyd mi za takich" fanów"PLL... Mam nadzieje, że nikt kto pracuje nad serialem nigdy o petycji nie usłyszy. Ludzie nastawili się na Bóg nie wiadomo co i postawili sobie znacznie za wysoko poprzeczkę co do tego odcinka. Zresztą tak jest zazwyczaj przy jakiś ważnych odcinkach seriali nie tylko PLL. Nie wiem czy ktoś się orientuje ale podobnie było z finałem " Jak poznałem waszą matkę". Sorry że się tak rozpisałam ale już po prostu nie mogę wytrzymać z głupotą niektórych ludzi.. Co innego mieć własne zdanie na dany temat, a co innego robić aferę o nic. Jak dla mnie odcinek miał nas przede wszystkim zaskoczyć i w 100% to zrobił. Tyle w temacie, dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja nie wiem czy to winika z samolubności tych ludzi czy ich nie tolerancji i ja juz nie wiem co jest gorsze 😊

    OdpowiedzUsuń
  23. Nawet jeśli będą mieli 50 tysięcy podpisów to wątpię, czy to coś zmieni. To wszystko kosztuje, nie można od tak sobie ustawić kamery i nagrać nowy odcinek w 5 minut, trochę to potrwa zanim napiszą nowy scenariusz i nagrają alternatywne sceny, a zresztą ekipa już jest od dawna w trakcie kręcenia 6B, więc jak sobie to wyobrażacie, mają nagrywać od nowa wszystkie sceny w których jest mowa o Cece? Zresztą wtedy ABC i Marlene musieliby przyznać się do błędu, nie wyobrażam sobie tego.... well, mi też się nie podoba finał, ale miejmy nadzieje, że fabuły 6B nie zepsują.
    -Ali

    OdpowiedzUsuń
  24. Boże nie rozumiem niektórych , którzy twierdzą że się uczepiliśmy tego finału . Przecież tu nie chodzi o to , że jestem nietolerancyjna czy coś nie przeszkadza mi ten wątek z transeksualizmem . A to , że jak zwykle Marlen nas oszukała bo każdy kto obejrzał finał 5 sezonu spodziewał się mężczyzny . Zresztą nawet wzrost i budowa A był wtedy jak mężczyzny w dolly house . Bo przecież Cece jak była Charlesem raczej nie była taka niska no wątpie , żeby chłopak miał wzrost 150 ileś cm a operacje i hormony nie skracają nóg już się nawet na filmweb z tego śmiali :) .

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja też nie wiem z czego to wynika ok mówiono że Charles jest A no ale czy ktoś pomyślał że wkręcą do tego wątek z trans oczywiście że nie i dlatego ludzie się burzą .Bo nastawili się że Charles będzie facetem a nie transseksualistą i tyle.Mi Cece pasuje na A tylko ten motyw zbyt gówniany liczyłam na lepszy no ale i tak nie wyszło tak żle.Nierozumiem czemu są hejty na aktorów a w szczególności na Vanessę która moim zdaniem zagrała rewelacyjnie ,nawet jakby nagrali drugi raz z finałem i A by był facet to i tak by narzekali że coś się nie zgadza.Nie wszystkim się musi podobać finał no ale żeby pisać petycję to to już jest lekka przesada.-sarita

    OdpowiedzUsuń
  26. Również, nie zamierzam podpisywać tej petycji ze względu na to że, obsada nakręciła już kilka odc. do 6b i pewnie gdyby, mieli je znów kręcić to nie wiem, czy wszyscy by się zgodzili ale, nie tylko to mnie odpycha od tej ankiety. Ale tak naprawdę to chciałabym otrzymać inne zakończenie ! No ale cóż... BTW. Ludzie ogarnijcie ! Nie piszcie tego typu rzeczy : "Gdyby A był Wren to wszystko byłoby nudne" Dlaczego byłoby nudne? Bo co? Bo jest na niego najwięcej wskazówek? Otóż to! Najpierw oczekujecie tych wskazówek a, potem jesteście źli i zawiedzeni że, je dostaliście. Gdyby to Wren był A, to byłoby najbardziej logiczne ! A teraz marudzicie że, historia Cece jest nie logiczna. Jeju! Zdecydujcie się !

    OdpowiedzUsuń
  27. Moim zdaniem ta petycja nie ma sensu,bo skoro Marlene wybierała spośród kilku tam osób właśnie CeCe to musi tak być. I co, nakręca od Nowa 6x10 i będą musieli od nowa wymyślać scenariusz do 6B itd. Bo jak już wiadomo to kilka odcinków zostało juz nagranych. Tez mi się nie podoba CeCe jako A, ale gdyby to był Wren to nie było by zaskoczenie wcale. To serial Marlene i to ona decyduje jak to wszystko się potoczy... Doszukujecie się niewidomo czego. Nie podobał się niektórym odcinek to trudno, ale innym się podobał

    OdpowiedzUsuń
  28. "Fani PLL stworzyli petycję, w której domagają się ponownego nakręcenia 6x10" - to nie fani :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak dla mnie ideaa tej petycji jest śmieszna. Części oglądających osób nie podobał się finał? Trudno, czasami tak bywa. Nie zawsze finał jakiegoś serialu musi spotkać się z pozytywną opinią. Zresztą nie jest powiedziane, że gdyby nakręcili drugą wersję tego odcinka to on by się wam spodobał. Poza tym nie wierzę, że ludzie są tak nawini, że wierzą, że za sprawą tej petycji Marlene coś zmieni. Do tej pory jakoś ją nie obchodziło, że robiła fanów w balona więc petycja pewnie też nie specjalnie ją obejdzie.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ta historia jest nudna i rodem z telenoweli sci-fi. Już wolałabym żeby A okazał się Noel, bo przykładowo jest niezrównoważony psychicznie i chciał się zabawić. Odcinek podobał mi się tylko za sprawą Vanessy Ray i Andrei Parker (świetne aktorki). Mam nadzieję, że 6B będzie ciekawszy.

    OdpowiedzUsuń


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

1x01 1x02 1x03 1x04 1x05 1x06 1x07 1x08 1x09 1x10 1x11 1x12 1x13 1x14 1x15 1x16 1x17 1x18 1x19 1x20 1x21 1x22 2x01 2x02 2x03 2x04 2x05 2x06 2x07 2x08 2x09 2x10 2x11 2x12 2x13 2x25 3x02 3x13 3x19 4x10 4x13 4x19 4x22 4x23 4x24 5 produkcji z obsadą PLL 5a 5b 5b pll 5b promo 5x01 5x02 5x03 5x04 5x05 5x06 5x07 5x08 5x09 5x10 5x11 5x12 5x13 5x13 muzyka 5x14 5x15 5x22 5x25 6A 6B 6x01 6x02 6x03 6x04 6x05 6x06 6x07 6x08 6x09 6x10 6x11 6x12 6x13 6x14 6x15 6x16 6x17 6x18 6x19 6x20 7B 7x01 7x02 7x03 7x04 7x05 7x06 7x07 7x08 7x09 7x10 7x11 7x12 7x13 7x14 7x15 7x16 7x17 7x18 7x19 7x20 A A-team A.D. aktorzy Alison alison and emily alison dilaurentis andrew andrzejki ankieta Archer Dunhill Aria Ashley Benson Ashley Marin bajka bajka pll barry maple Bethany Young Big Bad BigA Black Widow bliźniaki bohaterowie Byron Montgomery Caleb Cece challange Charles Charlotte christmas christmas challange christmas pll ciekawostki ciekawostki pll Co by było gdyby... co gdzie za ile Cyrus czat Dollhouse dr Rollins dr. Palmer Duncan Dwts Eddie Lamb Eliza Ella Montgomery elliott Emily Emily Fields Emison emison ship emoji Ezra Ezria filmiki finał fryzura funny funny moments Garrett Gdzie będą postacie za 10 lat gify goodbye Haleb halloween Hanily Hanna Hanna Marin Haria harold crane Holbrook holden strauss huw collins Ian Ian Harding informacje instagram jako A Janel Parrish Jasno Jason jason is a jason pll Jenna Jessica DiLaurentis Julian Morris Kate Keegan Allen Kenneth DiLaurentis koniec koniec próby konkurs książki Kto może być A? kto zabił jessice dilaurentis Lesli live stream Lolita Lucas Lucy Hale Maddie Ziegler makijaż mamy kłamczuch Marion marlene king Mary Drake Maya Megaami Melissa memy Meredith Mike Mona muzyka muzyka 5x14 muzyka 5x15 N.A.T. club najlepsze momenty najlepsze piosenki najśmieszniejsze napisy Nasze oscary nasze pary Nat alia Natalia Nigel noel norman bates nowa redaktorka od Adminek Odliczanie do sezonu 6 online opis Oś czasowa outfity Paige Paily panel pani di pani Grunwald Pastor Ted Pemily Peter Hastings pierwszy post Pies ♥ Pigtunia piosenka plakat pll pll cast pll hair pll make up PLL Questions PLL Quiz postać książkowa powitanie promo przerażające momenty Radley Ravenswood recenzja Red Coat Red Dress redaktorki regulamin relacjonowanie RIPMona rodzice romantyczne sceny różnice Sabrina Samara Sara Sara Harvey sasha pieterse Sekrety Kłamczuch serial sezon 1 sezon 2 sezon 3 sezon 4 sezon 5 sezon 6 sezon 7 Shana Shay Mitchell ship Sidney skruszone smutne sceny sneak peeki soundtrack Spaleb spandrew Spanna Sparia Spemily Spencer Spencer Hastings Spoby spoilery stillsy Sydney sylwester szkoła świąteczny odcinek Tammin Sursok teen choice awards teoria teoria bethany teoria spisowa teorie The Lost Woods Resort Till 60 Days PLL Challenge tłumaczenia Toby TOP TOP 5 Travis troian bellisario tweet Tyler Blackburn tytuły odcinków Uber A uczucia alison urodziny Veronica Hastings Vivian wady i zalety walentynki Wilden wrażenia Wren Wrencer wskazówka wydarzenia chronologicznie wypunktowanie wywiad wzruszające sceny zalety i wady zatrute zdjęcia zlot życie aktorów życzenia