niedziela, 9 sierpnia 2015

Kto uderzył Alison kamieniem?

Witajcie! :)
Zauważyłam, że ostatnio na blogu pojawiło się sporo szumu związanego z tajemniczą fotografią. Już mówię o co dokładniej chodzi. W promo letniego finału pojawiła się sylwetka osoby, która prawdopodobnie jest odpowiedzialna za uderzenie Ali kamieniem. 
Chodzi głównie o dwa poniższe zdjęcia. To drugie zostało dodatkowo rozświetlone.


Na blogu doszło do sporu czy postacią na zdjęciu jest kobieta czy mężczyzna. Nie chcę analizować sylwetki, bo wszyscy wiemy, jak bezsensowne jest to, jeżeli chodzi o PLL. Ale jeśli podjęłam się pisania tej notki, to pasowałoby wskazać na to i owo.
Moim zdaniem jest to mężczyzna i nawet mam swój konkretny typ.
Zanim powiem kogo obstawiam i dlaczego, chciałabym wyjaśnić dlaczego upieram się przy zdaniu, że postacią, którą widzimy w promo jest mężczyzna.
Większość z Was jako argumenty przemawiające za kobietą podawała: krótkie palce, brak widocznych żył na dłoniach, szczupła sylwetka i szczupłe biodra.
Otóż ja uważam, że niektóre z tych argumentów przemawiają bardziej za mężczyzną niż kobietą.
Jak wiemy, kobiety mają zaokrąglone biodra. Postać na zdjęciu ma je zupełnie proste (mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi). Taki typ bioder występuje u typowo szczupłych mężczyzn. Wiem, bo mam brata, którego nóżki wyglądają niemal tak samo. Żadnego wcięcia, dwie proste deski. To nic, że ma między nimi przedziałek. Szczupłe, a raczej chude osoby (bo to zupełnie co innego) tak już mają. Nie trzeba być kobietą, żeby mieć chude biodra. Dodatkowo zauważcie, że ta osoba się porusza, zdjęcie jest zrobione w trakcie tego, jak idzie, więc nogi są lekko ugięte i trudno jest stwierdzić, jak wyglądałyby po całkowitym wyprostowaniu.
Kolejny argument, który chciałabym obalić to "brak żył na dłoniach". Wyjaśniałam już w komentarzach, że zdjęcie jest rozświetlone i to mocno i to dlatego są tak słabo widoczne. Ale jeżeli przyjrzycie się dobrze, to na prawej dłonie (z naszej perspektywy) widać żyłki. Przypominam, że wtedy była noc, a więc to dlatego widoczność jest tak bardzo ograniczona. Poza tym, nie u wszystkich mężczyzn widać je jednakowo. Niektórzy mają mniejsze, niektórzy większe. Nie wiem od czego to zależy, ale już nie raz spotykałam mężczyzn, u których cała dłoń była pokryta wystającymi żyłami, a u innych było widać zaledwie kilka i to jak dobrze się przyjrzeć. Może to efekt tego, że ci pierwsi zazwyczaj pracują fizycznie, a ci drudzy byli intelektualistami, którzy niewiele mają wspólnego z pracą fizyczną. Nie wiem czy istnieje w ogóle taka zależność, ale jeśli tak, to może osoba ze zdjęcia jest kimś kogo praca ma wymiar bardziej intelektualny i np musi dbać o dłonie.
Co do palców, cóż, dla mnie wcale nie są takie szczupłe, jak niektórzy z Was sądzą. Są krótkie jak u mężczyzny, ale i grube. Kobiety mają znacznie delikatniejsze palce, jak i całe dłonie.
Okej, to chyba wszystkie argumenty, które znalazłam odnośnie figury. Nie chciałam tego robić, bo uważam, że po figurze niewiele możemy powiedzieć w PLL, ale mus to mus. Chociaż w tym przypadku osoba ze zdjęcie jest już najprawdopodobniej kimś z obsady a nie żadnym dublerem, więc może chociaż raz przyda nam się takie porównywanie :)
Wychodząc z założenia, że postać na zdjęciu jest mężczyzną, chciałabym teraz wskazać Wam mojego podejrzanego. Nie opierałam się w 100% na sylwetce, chociaż wiadomo, że w pewnym sensie ją też musiałam wziąć pod uwagę, ale bardziej na ubraniu.

Moim głównym podejrzanym jest Wren. 
   Dlaczego? Porównajcie kurtkę, którą ma na sobie osoba z powyższych zdjęć z kurtką Wrena:

Moim zdaniem śmiało możemy przyjąć, że obie kurtki są do siebie podobne. Identyczne kolory i suwaki, które są niemal takie same. Podobnie wyglądają też rękawy po podwinięciu.
A teraz dłonie, jeżeli już chcemy przyjąć takie kryterium: 


Pamiętam, że ktoś z Was wskazał jeszcze na Paige na podstawie m.in. tego zdjęcia:

Zgadzam się, że dłonie Paige nie należą do zbytnio kobiecych i pasowałyby do osoby z powyższych zdjęć, ale nie sądzę, żeby to była ona. Osoba, która uderzyła Alison musiała być bliska Pani D, a więc zakładając, że to Charles za tym stoi, wiemy od razu, że należy szukać w osobnikach płci męskiej. Gdyby to była Paige i w żaden sposób nie byłaby związana z rodziną DiLaurentisów, to Pani D. od razu by ją wydała za to, że skrzywdziła jej córkę. A Pani D. chroniła tę osobę, czyli musiał to być ktoś bliski jej sercu albo ktoś kogo albo się bała albo kto ją szantażował.
I jeszcze Lucas:
  

Zgadzacie się z którymś z powyższych typów? A może macie własny pomysł na to kim jest osoba ze zdjęcia?
Podzielcie się nimi w komentarzach. Może dzięki temu znajdziemy wspólnie kolejnego podejrzanego :)


60 komentarzy:

  1. Według mnie to również Wren. Dłoń podobną, ale wiadomo zdjęcia mogą coś lekko znieksztalcic. Jestem fanką teorii o Wrenie jako A od bardzo, bardzo dawno, więc jeśli to on na prawde okaże się Charlesem to ja będę zadowolona. :) Nikt inny mi nie pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również uważam, że to Wren jednak okaże się być A co za tym idzie to on uderzył Ali. Nawet nie chodzi o samą analizę jego postury czy ubrań po prostu na niego jest dużo wiarygodnych wskazówek. Po ostatnim odcinku już możemy skreślić z listy chłopaków kłamczuch, bo były z nimi kiedy A porwał Ali. Jestem bardzo ciekawa jak nam przedstawią historię A i czy spoilery, które wyciekły chociaż w połowie się sprawdzą. Wrena lubiłam zawsze i mimo jego nieobecności w serialu to pasuje mi na A jeśli do tego będzie to wszystko ukazane w ciekawy, zaskakujący sposób to może z tego wyjść naprawdę dobry finał ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi bardziej pasuje Lucas, jeżeli chodzi o dłonie, jest tyle teorii o Wrenie jako A, że dla mnie takie zakończenie zaczyna być nudne i chyba bym nie ucieszyła się z takiego obrotu sprawy :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie jeżeli chodzi o dłonie to ciężko jest. Lucas też pasuje i to bardzo

      Usuń
    2. Mam identyczne odczucia. Przez to, że teraz dosłownie każdy obstawia Wrena, nie satysfakcjonowałoby mnie takie zakończenie, bo byłoby z e r o zaskoczenia, a szkoda, bo Wren jest autentycznie idealny do roli A. Bo są postacie, np. Caleb, który za nic w świecie by mi do tego nie pasował, ze względu na to, że to najbardziej uczciwy bohater w PLL:')

      Usuń
  4. Hm, teraz mam wodogłowie... po prostu poczekam do wtorku

    OdpowiedzUsuń
  5. Wren jak nic!

    Świetne spostrzeżenie z tą kurtką. Naprawdę obie są bardzo podobne, może i nawet takie same.

    W sumie to mocno się zdziwię jeśli Charlesem okaże się być ktoś inny niż Wren. Wszystkie elementy powoli zaczynają się łączyć ze sobą i wskazywać właśnie na doktorka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam mętlik w głowie i podchodzę sceptycznie do Wrena, ale i tak wyszukuję na niego wskazówki

      Usuń
  6. Nie wiem czemu ale od razu jak zobaczyłam to zdjęcie to od razu do głowy przyszedł mi Lucas. XD
    Nie twierdzę, że to on jest Charlesem ale on nienawidził Ali. Przecież to on w Halloween był w masce dziecka.
    Jestem mega ciekawa!!
    Nie mogę doczekać się finału!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarny Kapturek9 sierpnia 2015 17:06

      Lucas jest za młody na Charlesa,który ma być rok straszy od Jasona.

      Niestety obawiam się,że teoria z Wrenem okaże się prawdziwa, bo w sumie tylko on pasuje do wszystkich części układanki i od biedy mógłby robić za DiLaurentisa.

      Usuń
  7. Ja daje 51% ze to Lucas, 48% ze Wren, 0,9% ze Andrew oraz 0,1% ze to Rhys. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Teorii jest mnóstwo na każdą postać :) Więc tak naprawdę jeśli chce się być zaskoczonym to nie powinno się ich w ogóle czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Od razu, gdy zobaczyłam to zdjęcie pomyślałam, że to Wren.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy przypadkiem jak była pokazana scena "smierci Ali" to nie było zbliżenia na białe damskie buty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to były buty Alison

      Usuń
    2. Po nowym odcinku wnioskuje, że to nie były buty Alison

      Usuń
  11. Według mnie to Lucas, ponieważ jego dłonie są bardzo podobne. Lucas nienawidził Alison, więc mógłby to zrobić. Tylko dlaczego Pani Di miałaby go chronić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucas był świetnym typem na A dopóki nie wiedzieliśmy ze jest nim DiLaurentis.

      Usuń
    2. A mnie właśnie Lucas nigdy nie pasował na A i byłabym ogromnie zawiedziona gdyby okazało się, że to on

      Usuń
  12. Wczoraj znalazłam to zdjęcie bez rozjaśnienia, wiec to zrobiłam, po czym wyszukalam dłonie Wrena. Naprawdę podobne!
    Szczerze, będę bardzo rozczarowana jeśli Charlesem byłby ktoś inny, zresztą kto mógłby nim być jeśli nie Wren? Po ostatnim odcinku właściwie tylko teorie z nim z sensowniejszych nam zostały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie dlatego obawiam się, że sensowność nie ma nic do rzeczy w PLL i scenarzyści w ogóle nie wezmą tego pod uwagę

      Usuń
    2. Znalazłam gdzieś sensowną uwagę, że kiedy tylko Kłamczuchy wpadły na czyjś trop to od razu stawał się on mydleniem nam oczu przez scenarzystów, a przecież Wrena nigdy nie podejrzewały

      Usuń
  13. Jaki jest wasz mail? Bo znalazłam coś ciekawego na tumblerze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. inlovewithpll114@gmail.com
      Blair nie będzie do końca sierpnia, więc w tej chwili nikt go nie obsługuje

      Usuń
    2. No to trochę bez sensu cokolwiek wysyłać skoro finał za dwa dni. A czy tobie można jakoś podesłać?

      Usuń
    3. Mój e-mail: maary003@gmail.com
      Ale żeby nie było, to nic nie obiecuję :)

      Usuń
    4. Chcę chociaż żebyś to przeczytała :)

      Usuń
  14. Obejrzałam od początku pilota (stary klimat pll <3) i nasuwają mi się dwa wnioski:
    a) Charles z dollhouse był mniej więcej równy wzrostem ze Spencer, więc odpada nam Wilden - jest strasznie wysoki :D czyli można stwierdzić, że Wilden nie żyje
    b) chyba produkcja nie przewidziała, że serial się tak rozkręci, bo zmienili dom DiLaurentisow i aktorów (m.in. rodziców Alison, a także chyba Spencer, Tobyego, Iana i Jasona)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu ktoś kto też zauważył że alison dostała nowy dom. A żeby bylo śmiesznie to w retrospekcjach jest ten nowy a nie ten ktory stoi od razu przy ulicy... bo jak ali zostaje uderzona kamieniem to widać jak stoi na podjeździe (trawniku) a nie na chodniku czy ulicy.

      Usuń
    2. Pilot byl krecony jakies pół roku przed kreceniem reszty :) Wyemitowali pierwszy odcinek i czekali czy sie przyjmie dlatego w 2 odcinku juz wszystko jest inne :)

      Usuń
    3. Dom Ali jest tym samym, który był wcześniej tylko po prostu z drugiej strony, została uderzona od podwórka (jak się idzie od stodoły Hastings'ów), a pokazują teraz od wejścia głównego. Zostały zmienione jedynie drobne szczegóły. Zresztą tu macie zdjęcia: http://vignette2.wikia.nocookie.net/prettylittleliars/images/8/81/Propertyblueprint.jpg/revision/latest?cb=20110920172816, http://33.media.tumblr.com/45771efbcf2e4223f222abcae7d37a1d/tumblr_inline_mqtogvSAv71qz4rgp.png, https://musicmonet.files.wordpress.com/2013/09/screen-shot-2013-09-10-at-11-58-00-am.png, http://38.media.tumblr.com/28bc3a300eb66525973e390557b299db/tumblr_inline_mqtmygEyR91qz4rgp.png

      Usuń
  15. Ja mam mętlik w głowie i już nic nie wiem xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w tej chwili wiem, że nic nie wiem :D Ale mimo, że mam złe przeczucie do finału to podchodzę do tego z kompletnym luzem i mam już na to wywalone ;)

      Usuń
  16. Hej. Mam tu pewne moje spostrzeżenie dotyczące Charlesa..na instagramie (nie wiem czy dobrze napisałam) naszej serialowej obsady np Lucy Hale, Ashley Benzo i innych z czołówki pojawiło się pewne 15 sekundowe nagranie... dotyczace ujawnienia się 'A' na końcu tego nagrania widać jest jak Charles rozkłada ręce 'do lotu' a następnie składa je za szyję w imię poddania się... widać zarysy jego rąk ułamek sekundy ale można dostrzec to ze nie skoczył :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podasz link? nigdzie tego nie ma

      Usuń
    2. https://instagram.com/p/5s6JoDwuj2/ ... :) przyjrzyj się dokladnie

      Usuń
    3. Ja nic takiego tam nie widziałam.

      Usuń
  17. nie wiem dlaczego ale ja pomyslałam od razu o Ezrze, chociaz nigdy, przenigdy nie podejrzewałam go o bycie A. Chodzi o tę bluże rozpinaną, taką w stylu Ezry na kanapie i wlasnie te waskie bioderka i male, delikatene ręce.

    OdpowiedzUsuń
  18. ale sluchajcie... ma legginsy (czy tam rajstopy) to co to gender? troche dziwne !

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja myślę, że to kobieta.Ta kurtka wydaje się być damska, biodra też są raczej kobiece. Było gdzieś powiedziane, że to Charles uderzył Ali kamieniem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, notka jest oparta o założenie, że tak właśnie było

      Usuń
  20. Zastanawiam się tylko czemu WrenA miałby uderzyć Ali kamieniem skoro niby kocha Ali i nie chce jej zrobić krzywdy ;>

    OdpowiedzUsuń
  21. Chce jedynie wtrącić, że brak żył nie jest żadnym argumentem. Ja jestem kobieta, mam szczupłe dłonie, drobne palce, ale żyły na dłoniach większe niż mój facet! Taka uroda i tyle. :) a żeby była równowaga w przyrodzie, skoro ja mam na dłoniach żyły to jakiś facet musi nie mieć ;)
    - J.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak już piszesz, że to Wren jest na zdjęciu, to przyjrzyj się bardziej.
    Zanim go oskarżysz, wypadałoby mieć więcej dowodów niż porównanie rąk Wrena z tymi ze zdjęcia, które nawiasem mówiąc, różnią się od siebie, bo Wren na znacznie dłuższy kciuk niż osoba na zdjęciu.
    W dodatku, jeżeli już wstawiasz zdjęcie bez przyjrzenia mu się, to popełniasz błąd. Jakbyś trochę zaangażowała się w swój post, zauważyłabyś, że osoba na zdjęciu ma pomalowane na jasno paznokcie, nie jest to widoczny kolor, aczkolwiek widać że jest równomiernie nałożony i jest jaśniejszy od naturalnego koloru paznokci. W dodatku także uważam, że kurtka jest damska :) Nie sugeruj się biodrami, w słynnej scenie gdzie A wchodzi do domu Mony widać zdecydowanie kobiece (lekko zaokrąglone) biodra, poza tym, nie każda kobieta musi mieć zaokrąglone biodra, niektóre mają taką figurę bez wcięcia w tali, biódr, itp, np. serialowa Spencer ma mało zaokrąglone biodra, ale nie oskarżam jej od razu oglądając zdjęcie jakiś dłoni i kawałku sylwetki ... -.-
    Powinnaś pisać bardziej wiarygodne notki, pełniejsze dowodów bądź logicznego uzasadnienia.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio? Czy Ty w ogóle zrozumiałaś mój post? Albo zapytam inaczej: czy Ty w ogóle go przeczytałaś? Bo mam wrażenie, że mówimy o dwóch różnych postach

      Usuń
    2. Nie wierzę. Przecież Karolina napisała to co ty tylko, że innymi słowami. Przerażacie mnie chwilami swoją tępotą. Jak nie rozumiesz to się nie wypowiadaj

      Usuń
    3. A mnie poraża Twój iloraz inteligencji. :) Nikt nie miał zamiaru tutaj nikogo obrażać, a jak mówimy o czytaniu ze zrozumieniem, zalecam przeczytać mój komentarz ze dwa razy. Autorka posta sugeruje, że Wren jest osobą na zdjęciu, bo ma podobną kurtkę i (nie)podobne dłonie? Serio?
      Ja tylko tłumaczę, czemu osoba na zdjęciu to kobieta.
      Przekonamy się we wtorek/środę.

      Ps. Nie najlepiej przyjmujesz krytykę i wskazówki odnoście dobrego pisania.

      Usuń
    4. Ps. Anonimku z 13.15, mogę Tobie powiedzieć i vice versa, jak nie rozumiesz tego co napisałam, to się nie wypowiadaj. :)

      Usuń
    5. Przecież ona napisała, że nie zgadza się z argumentami przytaczanymi przez innych ale skoro wszyscy porównują wygląd to ona też o tym napisze ale po swojemu. Nie rozumiem jak można tego nie zrozumieć. Najwidoczniej tylko ty nie pojęłaś. Zreszta skąd ty wytrzasnęłaś ze osoba która porwała Mone i osoba ktora uderzyła Alison to jedna i ta sama osoba?! Ogladacie wy w ogóle ten serial?! Zanim sie wypowiesz to pomysl bo w serialu nie powiedziano ze to jedna i ta sama osoba

      Usuń
    6. "Ps. Nie najlepiej przyjmujesz krytykę i wskazówki odnoście dobrego pisania."
      To było do mnie? Niby dlaczego? Bo uważam, że w ogóle nie zrozumiałaś mojej notki? W takim razie ja mogę powiedzieć to samo :)
      Nie uważam aby osoba na zdjęciu miała pomalowane paznokcie. Wg mnie jest to efekt rzucanego na nią światła, ale o tym przekonamy się jutro/pojutrze

      Usuń
    7. Ps. W każdy post wkładam całe swoje serce, więc nie mów mi, że się nie angażuję, bo mnie nie znasz. I nie obrażaj się, że wyraziłam własne zdanie, bo pewnie jak zwykle wyjdę na wredną :)

      Usuń
  23. Ja już od dawna podejrzewam Wrena. Jakoś on mi najbardziej pasuje, no ale zobaczymy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem oczywiście zwolenniczką teorii, że Wren jest Charles'em, a na 99% Charles uderzył Ali. Jeśli nie byłby to Wren, to dla mnie pasuje też Lucas. A styl ubierania się jakoś tak skojarzył mi się z Mike'iem ew. Noel'em.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja też sądzę że to facet uderzył Ali kamieniem i że był to Charles.Nie oszukujmy się ale jeśli by to była osoba pokroju np; któraś z matek , któraś z kłamczuch, Noel,Lucas,Paige czy nawet Cece to przecież Jessica od razu by wydała tę osobę po co by ją chroniła.A Charles to wiadomo jej syn nie mogła go wtedy wydać bo by się wszystko wydało .-sarita

    OdpowiedzUsuń
  26. Dłonie Lucasa są identyczne ! ;o

    OdpowiedzUsuń
  27. Jestem prawie,że pewna tego,iż jest to Wren,ale jednak pasuje mi tutaj również Lucas.

    OdpowiedzUsuń


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

1x01 1x02 1x03 1x04 1x05 1x06 1x07 1x08 1x09 1x10 1x11 1x12 1x13 1x14 1x15 1x16 1x17 1x18 1x19 1x20 1x21 1x22 2x01 2x02 2x03 2x04 2x05 2x06 2x07 2x08 2x09 2x10 2x11 2x12 2x13 2x25 3x02 3x13 3x19 4x10 4x13 4x19 4x22 4x23 4x24 5 produkcji z obsadą PLL 5a 5b 5b pll 5b promo 5x01 5x02 5x03 5x04 5x05 5x06 5x07 5x08 5x09 5x10 5x11 5x12 5x13 5x13 muzyka 5x14 5x15 5x22 5x25 6A 6B 6x01 6x02 6x03 6x04 6x05 6x06 6x07 6x08 6x09 6x10 6x11 6x12 6x13 6x14 6x15 6x16 6x17 6x18 6x19 6x20 7B 7x01 7x02 7x03 7x04 7x05 7x06 7x07 7x08 7x09 7x10 7x11 7x12 7x13 7x14 7x15 7x16 7x17 7x18 7x19 7x20 A A-team A.D. aktorzy Alison alison and emily alison dilaurentis andrew andrzejki ankieta Archer Dunhill Aria Ashley Benson Ashley Marin bajka bajka pll barry maple Bethany Young Big Bad BigA Black Widow bliźniaki bohaterowie Byron Montgomery Caleb Cece challange Charles Charlotte christmas christmas challange christmas pll ciekawostki ciekawostki pll Co by było gdyby... co gdzie za ile Cyrus czat Dollhouse dr Rollins dr. Palmer Duncan Dwts Eddie Lamb Eliza Ella Montgomery elliott Emily Emily Fields Emison emison ship emoji Ezra Ezria filmiki finał fryzura funny funny moments Garrett Gdzie będą postacie za 10 lat gify goodbye Haleb halloween Hanily Hanna Hanna Marin Haria harold crane Holbrook holden strauss huw collins Ian Ian Harding informacje instagram jako A Janel Parrish Jasno Jason jason is a jason pll Jenna Jessica DiLaurentis Julian Morris Kate Keegan Allen Kenneth DiLaurentis koniec koniec próby konkurs książki Kto może być A? kto zabił jessice dilaurentis Lesli live stream Lolita Lucas Lucy Hale Maddie Ziegler makijaż mamy kłamczuch Marion marlene king Mary Drake Maya Megaami Melissa memy Meredith Mike Mona muzyka muzyka 5x14 muzyka 5x15 N.A.T. club najlepsze momenty najlepsze piosenki najśmieszniejsze napisy Nasze oscary nasze pary Nat alia Natalia Nigel noel norman bates nowa redaktorka od Adminek Odliczanie do sezonu 6 online opis Oś czasowa outfity Paige Paily panel pani di pani Grunwald Pastor Ted Pemily Peter Hastings pierwszy post Pies ♥ Pigtunia piosenka plakat pll pll cast pll hair pll make up PLL Questions PLL Quiz postać książkowa powitanie promo przerażające momenty Radley Ravenswood recenzja Red Coat Red Dress redaktorki regulamin relacjonowanie RIPMona rodzice romantyczne sceny różnice Sabrina Samara Sara Sara Harvey sasha pieterse Sekrety Kłamczuch serial sezon 1 sezon 2 sezon 3 sezon 4 sezon 5 sezon 6 sezon 7 Shana Shay Mitchell ship Sidney skruszone smutne sceny sneak peeki soundtrack Spaleb spandrew Spanna Sparia Spemily Spencer Spencer Hastings Spoby spoilery stillsy Sydney sylwester szkoła świąteczny odcinek Tammin Sursok teen choice awards teoria teoria bethany teoria spisowa teorie The Lost Woods Resort Till 60 Days PLL Challenge tłumaczenia Toby TOP TOP 5 Travis troian bellisario tweet Tyler Blackburn tytuły odcinków Uber A uczucia alison urodziny Veronica Hastings Vivian wady i zalety walentynki Wilden wrażenia Wren Wrencer wskazówka wydarzenia chronologicznie wypunktowanie wywiad wzruszające sceny zalety i wady zatrute zdjęcia zlot życie aktorów życzenia