środa, 28 września 2016

Kim jest A.D.

Hej. Tak jak obiecałam przychodzę do Was z notką na temat najbardziej podejrzanych osób do bycia kolejnym A w serialu. Jeśli jesteście ciekawi zapraszam do rozwinięcia. 
1. Alison

Stare, ale jare. Nawet jej przyjaciele bardzo często podejrzewali ją o bycie A. Z drugiej strony Ali była prześladowana przez A przez wiele lat, więc może po śmierci Cece postanowiła w końcu przestać być ofiarą i wziąć sprawy w swoje ręce lub po prostu zemścić się za śmierć siostry. Elliot uwięził Ali w szpitalu psychiatrycznym, a teraz sam gryzie ziemię.  Skomplikowane relacje Alison z Jenną i Noelem mogą świadczyć o tym, że wiedzą (tudzież wiedzieli, RIP Noel) oni o niej za dużo. A może Ali zabiła Cece w zemście za to, że podszywała się pod nią? Dążenie do odnalezienia zabójcy jej siostry może być tylko kolejną zmyłką. 
Teraz być może coś najbardziej obciążającego: podczas gdy wszystkie kłamczuchy obrywały od A, Emily jakoś wyszła z tego praktycznie bez szwanku. (Tak A wjechało w jej dom, ale gdzie dzięki temu zamieszkała? No właśnie u Ali.) Którą z kłamczuch Ali kocha najbardziej? Wiadomo. Jedną z najbardziej zdumiewających teorii fanów jest taka, że Ali jest w ciąży z Emily. Jak wiemy A ukradło jajeczka Em, a kto próbuje właśnie przekonać najgorętszą lesbijkę w Rosewood do bycia ze sobą? Kto namówił Em do pracy w szkole? Oczywiście, że Ali nie będzie to przeszkadzać!
Poza tym Ali powiedziała nam wszystko czego potrzebujemy. W sezonie 4 w odcinku Halloween'owym "Zawsze lepiej powiedzieć naprawdę dobre kłamstwo". Zapłodnienie siebie jajeczkami swojej prawdziwej miłości jest cholernie dobrym kłamstwem, a wmawianie wszystkim, że nosi się dziecko swojego byłego strasznego męża wzbudza we wszystkich litość/sympatię i oddala od niej wszelkie podejrzenia. 
2. Byron Montgomery, Peter Hastings, or Kenneth DiLaurentis
Skupmy się teraz na biednych tatusiach z Rosewood. No nie do końca biednych, bo są oni jednymi z najbardziej strasznych ludzi w swój specyficzny sposób. Byron robił sprośne rzeczy ze swoją studentką, po czym był przez to szantażowany przez Alison, Peter spał z większością żeńskiej populacji w miasteczku, Kenneth podczas gdy jego córka została zamknięta w szpitalu i okradziona ze wszystkich pieniędzy (nie zapomnijmy też o tym, że to on wsadził Cece do wariatkowa, on jest więc powodem narodzin A!) baluje sobie Bóg wie gdzie. Trzeba przyznać, że każdy z tych facetów jest zdolny do prześladowania kilku nastolatków. 
Odpowiedź jest prosta: jeden z nich jest ojcem Cece.
Wiemy dwie rzeczy na temat pochodzenia Cece: po pierwsze, że jej biologiczną matką jest Mary Drake, a po drugie, że urodziła się podczas pobytu jej matki w Radley. (Kilka lat później Mary urodziła Spencer także w Radley.) Jessica i Kenneth byli zastępczymi rodzicami dla Cece, ale nadal nie wiemy kto jest jej biologicznym ojcem. Wyobraźmy sobie taki obrazek: Kiedy Mary trafiła do Radley, Byron, Peter lub Kenneth jakimś sposobem odwiedzili Drake, a następnie po 9 miesiącach urodził się Charles. Oczywiście osoba ta wiedziała, że została ojcem, może nawet miał potajemny związek z Mary przez jakiś czas i może to doprowadziło do jakiś zaburzeń psychicznych/osobowościowych. Może A.D. oznacza dosłownie: tata Arii lub tata Alison?
3. Mona
No weźcie, nie mówcie, że nie usatysfakcjonował by Was taki obrót spraw. Mona jest jedyną osobą w tym cholernym serialu, która ma ten psychopatyczny i pełen blasku wzrok. Czy ona kiedykolwiek była jeden krok za Kłamczuchami? Nie! To ona ma zawsze najlepsze pomysłu i jest geniuszem w zacieraniu śladów. Być może aż tak dobrze, że nawet Kłamczuchy proszą ją teraz o pomoc. 
4. Lucas
Nie podoba nam się rzucanie kamieniami w nerda, ale to właśnie mamy teraz zamiar zrobić! Jak wiemy zasoby finansowe, technologiczne i wszelkie inne pierdoły są dla A nieograniczone. Chociaż Lucas w liceum był pionkiem w grze Mony od tego czasu sporo się zmieniło. Jak wiemy dorobił się pokaźnego majątku. Poza tym jesteśmy w epoce nowego A. A czego Lucas pragnął najbardziej w życiu, oprócz zemszczenia się za wszelkie prześladowania? Oczywiście serca Hanny.
Pomyślcie tylko. Grał bohatera poprzez oddanie mieszkania Hannie, gdy tego potrzebowała. Tworzy miejsce, gdzie będzie mogła wystawiać swoją kolekcję. Zgodził się dać jej alibi na noc, gdy Cece została zabita. Nawet pożyczył jej auto, którym później zabiła faceta. Zapytacie pewnie, czemu Hanna została uwięziona w szopie skoro tak ją kocha. Otóż dlatego, że szaleni ludzie są szaleni. Jeśli Hanna będzie wystarczająco załamana Lucas bardzo chętnie ją pocieszy. Jeśli Lucas jest A.D. to Caleb powinien spać z otwartymi oczami. Jeśli coś mu się stanie to z pewnością całkowicie załamie Hanne.
5. Wren
Jest diabelsko uroczym i przystojnym Brytyjczykiem, co z góry nakierowuje na niego podejrzenia. Może zbyt łatwo, a może właśnie o to chodzi. Wren jest jedną z tych postaci w PLL, które rzadko widujemy na ekranie, a mimo to jest wmieszana w wiele spraw. Zawsze był blisko z rodziną Hastingów. Wiemy, że gdy Spencer przebywała w Londynie, Mel i Wren byli jeszcze razem, ale podczas przeskoku czasowego za sprawą telefonu od podobno nieznajomej Cece, Wren zrywa ze swoją wieloletnią dziewczyną. Jest wiele teorii łączących Archera i Wrena jako wspólników. Nawet jeśli ten pierwszy tylko udawał lekarza to Kingston naprawdę nim był i pracował w Radley, gdzie mógł widywać się zarówno z Cece jak i Mary. Tajne rodzeństwo to ulubiony zwrot akcji w PLL. Poza tym aktor ma wrócić na plan przed końcem serialu. Być może po to, żeby wyjaśnić nam parę rzeczy związanych z A.
6. Caleb
Lucas, Caleb i Mona są jedynymi ludźmi w Rosewood, które swoją bystrością dorównują A. Są tak bystrzy, że rząd USA powinien już dawno ich zrekrutować. Caleb ma bogatą rodzinę w Kalifornii, poza tym pracował jako specjalista od bezpieczeństwa na Manhattanie, więc na pewno ma środki. Był blisko z kłamczuchami przez cały czas, gdy to Cece była A, więc wie o nich bardzo dużo. Jeśli on jest A musi wiedzieć jeszcze więcej. Poza tym nikt nigdy nie był mnie wyrozumiały dla Ali i Cece niż Caleb, być może kiedy Cece miała opuścić szpital i powrócić do swoich niecnych uczynków, postanowił to powstrzymać, a na dodatek zwalić winę na Alison.
Co do uwięzienia Hanny to był idealny plan, żeby po raz kolejny wepchnąć ją w swoje ramiona. A może Ravenswood opuściła zupełnie inna osobą od tej którą znaliśmy od dawna. 
7. Spencer
Żadna z Kłamczuch nie jest tak podejrzana jak ona. Jest jedyną osobą z nich wszystkich, która mogła uknuć tak misterny plan (na pewno nie Emily), ma historię medyczną i jest niestabilna emocjonalnie. Poza tym pacjenci Radley mają w zwyczaju rujnować innym życie (patrz Mona, Mary, Cece). Spencer będzie jedyną nadzieją Kłamczuch lub ich zgubą.
Wiemy, że Mary jest biologiczną matką Spencer i że S. jest bogata i mądra, co jest niezbędne do bycia A. Wie bardzo dużo na temat swoich przyjaciół ich rodzin i domów w których mieszkają. Być może ten postrzał był dokładnie zaplanowany z jej strony, gdyż jak wiemy Spencer przeżyje i być może będzie mogła kontynuować swoją grę dalej. 
8. Mary
Pomyślcie jak długo Mary mogła być już A. Całe swoje życie Drake była prześladowana przez swoją siostrę, która została zamordowana w sezonie czwartym. Mary została zamknięta w Radley "z nieznanych przyczyn" i urodziła co najmniej dwoje dzieci podczas swojego pobytu tam. A co jeśli Jessica była tą, która chroniła Mary przed nią samą? Pamiętacie wiadomość, którą wysłała tuż przed śmiercią? "Nie mogę Cię już dłużej chronić." Mary "zaprezentowała" się po raz pierwszy podczas zabójstwa siostry, które było zemstą za wszystkie lata udręki. Po latach, gdy dowiedziała się, że Cece nie żyje, kradzież pieniędzy nie była wystarczająco dobrą zemstą, może więc zaczęła udawać wielce współczującą ciotkę dla Ali, żeby dostać się do domu, w którym mogło znajdować się wiele ciekawostek i dowodów. Marlene powiedziała, że wszystko sprowadza się do Radley. A jak wiadomo nie ma nic gorszego nic wściekła matka. 
9. Aria
Ze wszystkich osób branych pod uwagę, ta nasuwa się na samym początku...chociażby ze względu na imię. Poza tym wpiszcie sobie w google Aria jest A, a zobaczycie, że to studnia bez dna. Lucy powiedziała w marcu coś co dało nam do myślenia: "Moje imię w serialu [Aria] zaczyna się na A, w związku z tym to jest pierwsze skojarzenie. Aria była jedyną, która robiła ciii w czołówce serialu. To są właśnie takie małe rzeczy. I jest jedyną z kłamczuch, która często "gubi się" podczas akcji. Spencer zawsze jest obecna na polu bitwy, ale Aria niekoniecznie, co może budzić wiele podejrzeń." Z pewnością tak jest Lucy!
Nie możemy porównywać starej Arii do nowego A. To A ma zupełnie inne motywy i narodziło się, gdy dziewczyny wróciły do Rosewood na przesłuchanie w sprawie wypuszczenia Cece. Aria była jedyną, która zeznała, że nie chce aby Cece opuściła szpital psychiatryczni oraz że boi się o własne życie i nadal bardzo dobrze pamięta Dollhouse. Być może to spowodowało, że Aria postanowiła zemścić się na swoich przyjaciołach za umożliwienie Cece wyjścia na wolność. Wciąż mamy pewne podejrzenia, dlaczego zaraz po zaginięciu Alison rodzina Arii spakowała manatki i wyjechała do Islandii. 
10. Jason
Rodzinna więź - i jednorazowy romans - z kuzynką Cece jest dość przekonującym powodem, żeby dowiedzieć się kto ją zabił. Ale gdy ekskluzywny menel wrócił z Afryki i zobaczył swoją siostrę z Mary, kazał Drake spieprzać gdzie pieprz rośnie i tym wzbudził zbiorowe omdlenia fanek PLL w związku z czym całkowicie zapomnieliśmy o jego niejasnej przeszłości i klubie N.A.T. Ten człowiek nie może zrobić nic złego kłamczuchom, prawda? Przecież on kocha Arię!
11. Ezra
Kiedy Ezra wrócił z dżungli po tym, jak myślał, że Nicole nie żyje był w złym stanie. Jeśli Ezra naprawdę byłby A, nie szukałby on zabójcy Cece. On mógł by nim być, podczas gdy Elliot i Mary służyli mu jak szalone marionetki, nie zdając sobie sprawy, że służą zabójcy, którego szukają. Ezra już raz był prześladowcą i okłamywał wszystkich dookoła. Miał nawet swoje centrum dowodzenia, nie wahał się nawet skrzywdzić Spencer, byle by tylko nic nie wyszło na jaw i mógł wydać swoją książkę. Na początku roku Ian powiedział nawet, że fajnie by było, gdyby coś w Ezrze pękło i postanowił zemścić się na Cece. Wiemy jaki rodowód ma Ezra, więc kto wie. 
12. Melissa
Spencer musiała zrobić wiele na początku 7 sezonu, żeby Mel po raz kolejny nie wyglądała na winną. W przeszłości Melissa już tak wiele razy pojawiała się na naszym celowniku, że w sumie jest to mało prawdopodobne, aby była Uber A.  Poza tym Torrey obecnie gra w innym serialu i Marlene sama wyraziła wątpliwość czy będzie w stanie ściągnąć jeszcze aktorkę na plan. No ale kto by tam ufał Marlene.
13. Sabrina
Jeśli PLL nasz czegoś nauczyło, to jest to to, że nigdy nie można ufać postaciom, które wyglądają na pozornie normalne i zjawiają się przypadkiem w Rosewood. (Pamiętacie Nate kuzyna Mai?) Sabrina co jakiś czas pojawia się w serialu i jest, aż nazbyt normalna jak na to miasteczko, stąd nasze podejrzenia. Poza tym jest bardzo podobna do Cece. Może to jakaś jej rodzina? Albo stara przyjaciółka? Może specjalnie podbija do Em, aby zbliżyć się do reszty dziewczyn. Miejmy oczy szeroko otwarte.
14. Andrew
Ooo, kto? A tak. Ma długą historię podglądacza z tymi swoimi cwanymi oczkami, ale myślimy, że miał tylko nakręcić fabułę i zmotywować do działania inne postacie.
15. Pies Pepe
Może być wściekły na kłamczuchy za porzucenie go po przeskoku czasowym. Hau, hau suki!
16. Maya
Spójrz Maya jest martwa. Ona nie żyje. Marlene potwierdziła to wiele razy i w sumie jestem wściekła na tych wszystkich ludzi, którzy cały czas do tego wracają. Ona nie ożyje. Czas się z tym pogodzić i dać sobie spokój z jej związkiem z Em. Ona jest nawet mniej prawdopodobna niż Pepe.


Co myślicie o takim zbiorze podejrzanych? Jak dla mnie to na dobrą sprawę wszyscy mają motyw i możliwości, żeby być A, nawet pies Pepe ;) który faktycznie został porzucony! 

42 komentarze:

  1. Myśle że kłamczuchy powinniśmy wykluczyć z listy, ponieważ w finale wszystkie były razem kiedy A.D zabrało Jenne. To samo tyczy sie Mary. Nie mogłyby być w dwóch miejscach na raz.
    Gdyby to Caleb był A moje serce by pękło, natomiast Lucas mi pasuje jakoś do tej roli 👌 Po za tym kiedy Hanna organizowała swoje przyjęcie zaręczynowe to nagle sprzęt w jego domu zaczął sie psuć. Może był zły o zaręczyny i chciał jej jakoś popsuć wieczór? Miał napewno do tego możliwości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ahaha najlepszy to tekst o psie Pepe , a tak na poważnie też uważam ,że kłamczuchy należy wykluczyć z grona podejrzanych .Fakt wszystkie były razem gdy A.D zabrało Jennę no i Mary też należy wykluczyć , ja najbardziej stawiam na Wrena i Lucasa ewentualnie Jason.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale zauważcie, że A.D. ma często szofera. Może to jakiś współpracownik, więc ja bym tak szybko nie wykluczała kłamczuch. Poza tym mam nadzieję, że ujawnienie go/jej w końcu naprawdę złamie mi serce (bo wybaczcie, ale Cece jakoś nigdy nie było mi szczególnie szkoda). Ja bym tylko chciała, żeby to była jakaś znacząca postać, a nie taka, którą widzieliśmy parę razy jak np. Cece i żeby był konkretny motyw.

    OdpowiedzUsuń
  4. Melissa, Mona, Caleb, Lucas, Jason, Sabrina, Alison albo Ezra ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam swoje trzy wymarzone typy: Aria (teorie o niej są naprawdę mistrzowskie) Ezra (wciąż nie wierzę, że tylko pisał książkę o dziewczynach, do tej pory w to nie wierzę, za bardzo był w to zaangażowany, za bardzo "dziwny"), Wren (kto by nie chciał, żeby to był właśnie on?! Mimo tych wszystkich teorii o nim, on po prostu coś w sobie ma). Jakby to był ktoś z tej trójki, naprawdę wybaczyłabym Marlene wszystkie głupoty które zrobiła z serialem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się ze wszystkim co napisałaś, albo któraś z tej trójki będzie A i to z na prawdę mocnym motywem, albo jade do Marlene i ją zamorduje

      Usuń
    2. Zgadzam się teorie z Arią są genialne tylko jaki powód rozdwojenie jaźni , mało przekonywujący powód.Ezra faktycznie za bardzo wtedy się zaangażował w te pisanie książki , on wręcz je szpiegował i jeszcze sprawił ,że Spencer zaś miała problemy z lekami.I jeszcze ta kryjówka wręcz był wkurwiony jak dziewczyny ją znalazły .Wren z oczywistych powodów nadal nie wiemy czemu niby wydawal przepustki Cece skoro i tak przebywała ona w Radley , i czemu się zajął leczeniem Mony i tak mu zależało by została ona w Radley i potem nagle też się pojawił w Radley jak Spencer tam trafiła .

      Usuń
    3. Ja też nie kupuje tego wątku z Ezra. Albo to było coś więcej albo Marlene znowu schrzaniła wątek i rozmyła akcje bez sensu. Przecież on miał wręcz kartony informacji nt. kłamczuch....

      Usuń
  6. Ja obstawiam Pana Biszkopcika ��������

    OdpowiedzUsuń
  7. Pepe i ta papuga jak nic są A. Jeden to A drugi to D = A.D. i zagadka wyjasniona!
    Moje marzenie żeby A,D. była ktoras z tych osob: Aria, Mona, Melissa, Lucas i ewentualnie Alison reszta to bedzie "serio? aha." Jak Wren się okaże A.D. to trylion fanek kisiel w gaciach.
    Marlene błagam nie spie*dol tego!!! wystarczy ze z Cece i Shower to zrobiłas :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No fakt Shower to totalna porażka. Ja wciąż wierzę, że to była ściema i że okaże się, że to ktoś inny. Cece jeszcze bym zniosła, gdyby wymyślili faktycznie dobry motyw, a nie jakieś pierdoły, że nie tęskniły za Ali, bo to totalna ściema.

      Usuń
    2. A czy czasem Marlene nie mówiła w wywiadach ,że Black Widow is endgame , a teraz wyskoczyła z A.D .Fajnie jakby wymyślili ,że Cece miała faktycznie dobry motyw , a to ,że nie tęskniły za Ali to była totalna ściema i A.D kontynuuje dalej ten motyw.

      Usuń
    3. Było już tyle tych endgame, że nawet już przestałam zwracać na to uwagi ;) Przecież Marlene dopiero co skończyła pisać ostatni odcinek i z pewnością sama nie pamięta już tych swoich wszystkich zapewnień.

      Usuń
  8. A.D. ukradło Emily jajeczka nie plemniki. Nie może Ali być z nią w ciąży. Co Ali po jajeczkach ma swoje ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To skrót myślowy. Już nie raz było to tłumaczone na blogu :)

      Usuń
    2. Aha widocznie przeoczyłam. Chociaż dalej nie rozumiem jak dwie dziewczyny mogą spłodzić dziecko ^^

      Usuń
    3. No nie do końca spłodzić ;) Po prostu zapłodnione jajeczka Em mogły zostać "wszczepione" (chyba jest do tego inna nazwa;)) Ali, więc tak jakby to ich dziecko ;p

      Usuń
    4. Okey, teraz rozumiem :)

      Usuń
  9. Zdecydowanie brakuje Paige!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie!

      Usuń
    2. Oj tak! Autorko, dopisz PAige!

      Usuń
  10. W książce na końcu części bez skazy napisane jest " choć podpisuje się jednym a mam ich w imieniu więcej" więc możecie wykluczyć osoby bez a lub z jednym :) myślę że pomogłam w poszukiwaniach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ksiazka od jakiegos 3-4 tomu nie ma nic wspolnego z serialem :D

      Usuń
    2. Dokładnie, książka już dawno nie ma prawie nic wspólnego z serialem :) Poza tym ten dopisek wprowadza w błąd, ponieważ z tego co pamiętam żadne książkowe A nie miało tej litery w imieniu więcej niż jednej.

      Usuń
  11. Zawiodłabym się gdyby A.D była Mona :\ Wolałabym żeby to była któraś z kłamczuch lub Caleb , Ezra bądź Toby

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wręcz przeciwnie ucieszyłabym się bardzo gdyby to była Mona .Historia tak jakby zatoczyłaby koło , ona była pierwszym A i na niej by się skończyło , btw uważam ,że Mona była najlepsza jako A .Miała motyw , a nie jak Cece ,że dziewczyny nie były smutne po śmierci Ali , no ale może chodziło jednak o coś więcej , liczę ,że A.D będzie miało dobry motyw.

      Usuń
  12. sorry ale jak ty sie wyrazasz? czytajac tekst myslalam ze zaraz napiszesz "kurwa dziwka"...

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja uważam ,że nieistotne kto z tej 16-stki wymienionych okaże sie A.D , liczy się by powód był dobry , ale sądząc ,że Marlene to wszystko przerośnie to wymyśli na szybko jakiś banał .

    OdpowiedzUsuń
  14. PAIGE albo SABRINA

    OdpowiedzUsuń
  15. Moim marzeniem jest żeby Spencer i Wren byli A.D. wiecie... Podczas przeskoku mieli romans itd. Oboje nienawidzili Cece postanowili ją zabić i ogólnie Jenna i Noel dla nich pracowali. Omg to byłoby epickie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej jestem za by tak było.

      Usuń
  16. Przypomnę to co wiele razy pisałam w komentarzach, Marlene w jakimś wywiadzie powiedziała kiedyś, że nowym A będzie zupełnie nowa osoba (czy to prawda to się przekonamy), więc nie zdziwiłoby mnie to, że nowym A okaże się Sabrina XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówiła też ,że A.D to osoba która od poczatku jest w serialu i ,że widziliśmy już A.D .A teraz pieprzy ,że A.D to osoba która działa od niedawna tzn od śmierci Cece ta baba już sama nie wie co gada.

      Usuń
    2. Btw mówiła też ,że ujawnienie kim jest A.D złamie wiele serc.Nie wiem jak by to się miało odnosić do Sabriny , jakby to ona się okazała A.D .

      Usuń
    3. Ja to powinni wywalić na zbity pysk bo moim zdaniem zniszczyła ten serial :P

      Usuń
    4. Ja to juz od dawna się nie sugeruje tym co marlene gada...

      Usuń
    5. Ahahaha ja to się dziwię ,że pozwolili jej wogóle się brać za jakiś inny serial .Patrząc co zrobiła z PLL.

      Usuń
  17. Obstawiam Caleba lub Lucasa.
    Ale osobiście bardzo bym chciała, żeby to był Caleb <3 Jest taki z jednej strony kochany z drugiej cwany. Milutki i okropny. Dodatkowo utalentowany komputerowiec/złota rączka!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

1x01 1x02 1x03 1x04 1x05 1x06 1x07 1x08 1x09 1x10 1x11 1x12 1x13 1x14 1x15 1x16 1x17 1x18 1x19 1x20 1x21 1x22 2x01 2x02 2x03 2x04 2x05 2x06 2x07 2x08 2x09 2x10 2x11 2x12 2x13 2x25 3x02 3x13 3x19 4x10 4x13 4x19 4x22 4x23 4x24 5 produkcji z obsadą PLL 5a 5b 5b pll 5b promo 5x01 5x02 5x03 5x04 5x05 5x06 5x07 5x08 5x09 5x10 5x11 5x12 5x13 5x13 muzyka 5x14 5x15 5x22 5x25 6A 6B 6x01 6x02 6x03 6x04 6x05 6x06 6x07 6x08 6x09 6x10 6x11 6x12 6x13 6x14 6x15 6x16 6x17 6x18 6x19 6x20 7B 7x01 7x02 7x03 7x04 7x05 7x06 7x07 7x08 7x09 7x10 7x11 7x12 7x13 7x15 7x20 A A-team A.D. aktorzy Alison alison and emily alison dilaurentis andrew andrzejki ankieta Archer Dunhill Aria Ashley Benson Ashley Marin bajka bajka pll barry maple Bethany Young Big Bad BigA Black Widow bliźniaki bohaterowie Byron Montgomery Caleb Cece challange Charles Charlotte christmas christmas challange christmas pll ciekawostki ciekawostki pll Co by było gdyby... co gdzie za ile Cyrus czat Dollhouse dr Rollins dr. Palmer Duncan Dwts Eddie Lamb Eliza Ella Montgomery elliott Emily Emily Fields Emison emison ship emoji Ezra Ezria filmiki finał fryzura funny funny moments Garrett Gdzie będą postacie za 10 lat gify goodbye Haleb halloween Hanily Hanna Hanna Marin Haria harold crane Holbrook holden strauss huw collins Ian informacje instagram jako A Janel Parrish Jasno Jason jason is a jason pll Jenna Jessica DiLaurentis Julian Morris Kate Keegan Allen Kenneth DiLaurentis koniec koniec próby konkurs książki Kto może być A? kto zabił jessice dilaurentis Lesli live stream Lolita Lucas Lucy Hale Maddie Ziegler makijaż mamy kłamczuch Marion marlene king Mary Drake Maya Megaami Melissa memy Meredith Mike Mona muzyka muzyka 5x14 muzyka 5x15 N.A.T. club najlepsze momenty najlepsze piosenki najśmieszniejsze napisy Nasze oscary nasze pary Nat alia Natalia Nigel noel norman bates nowa redaktorka od Adminek Odliczanie do sezonu 6 online opis Oś czasowa outfity Paige Paily pani di pani Grunwald Pemily Peter Hastings pierwszy post Pies ♥ Pigtunia piosenka plakat pll pll cast pll hair pll make up PLL Questions PLL Quiz postać książkowa powitanie promo przerażające momenty Radley Ravenswood recenzja Red Coat Red Dress redaktorki regulamin relacjonowanie RIPMona rodzice romantyczne sceny różnice Sabrina Samara Sara Sara Harvey Sekrety Kłamczuch serial sezon 1 sezon 2 sezon 3 sezon 4 sezon 5 sezon 6 sezon 7 Shana Shay Mitchell ship Sidney skruszone smutne sceny sneak peeki soundtrack Spaleb spandrew Spanna Sparia Spemily Spencer Spencer Hastings Spoby spoilery stillsy Sydney sylwester szkoła świąteczny odcinek Tammin Sursok teen choice awards teoria teoria bethany teoria spisowa teorie The Lost Woods Resort Till 60 Days PLL Challenge tłumaczenia Toby TOP TOP 5 Travis troian bellisario tweet Tyler Blackburn tytuły odcinków Uber A uczucia alison urodziny Veronica Hastings Vivian wady i zalety walentynki Wilden wrażenia Wren Wrencer wskazówka wydarzenia chronologicznie wypunktowanie wywiad wzruszające sceny zalety i wady zatrute zdjęcia zlot życie aktorów życzenia