piątek, 25 października 2013

Relacjonowanie 1x02.

Jest to pierwszy post z serii postów opisywania odcinków od pierwszego sezonu. Posty będę nazywać "Relacjonowanie *tutaj numer odcinka". Zakładka ze wszystkimi tymi postami będzie pod nagłówkiem. :)
                            Posty te zawierają spoilery z najnowszych odcinków!



                             Pretty Little Liars 1x02 - The Jenna Thing
                                                 
Dead girls walking. - A
Na początku pokazano nam Kłamczuchy, które rozmawiały o pogrzebie Alison oraz o wiadomości od A w restauracji. Wtedy Spencer zaczyna mówić o sekrecie Alison, o tym, że spotykała się ze starszym chłopakiem, który miał dziewczynę. Z tego co wiemy teraz starszym chłopakiem ("Krótkimi Gaciami") mógłby być Ezra, w tym czasie był jeszcze z Jackie, prawda? Zresztą widać, że "lubi" młodsze dziewczyny, chociażby Arię. Nagle w restauracji pojawiła się przerażająca Jenna, Kłamczuchy wyszły.                                                     
                                    
                                    

Następnego ranka widzimy panią Marin wraz z Hanną, potem pojawia się przez chwilę rodzina Montgomerych. Przy śniadaniu Aria robi małą aluzję do romansu Byrona z Meredith, Ella nadal nie wie o co chodzi. Potem widzimy małe początki związku Emayi; Maya przychodzi do Emily gdy ta siedzi przed domem czytając książkę, Emaya rozmawia o pogrzebie Alison. Podczas ich rozmowy Maya wypowiada zdanie "Ona [Alison] jest wszędzie.", czyżby jakaś aluzja? Następnie pojawia się pani Fields, która proponuje by Maya została na parę nocy w ich domu, ta zgadza się. Widzimy również Spencer ćwiczącą hokeja na trawie, potem ona wraz z Em i Mayą przez chwilę rozmawiają.

              
              
              
              

Widzimy również Ezrię. Aria mówi Ezrze, że chce przenieść się do innej klasy. Ezra nalega by została, jednak Aria go nie słucha i pozostaje przy swoim zdaniu. Następnie pojawia się Hanna i Mona. Mona, jak w jej zwyczaju, ocenia pewną dziewczynę po powiększaniu piersi, jaki tym razem jest jej komentarz? "Jestem za powiększaniem piersi, ale gdy widzę takie, chcę "muu"." Oj Mona. Widzimy jeszcze Hannę i Seana oraz Em i Bena. Teraz zaczęłam zauważać, że oni naprawdę do siebie nie pasowali. Swoją drogą... jeżeli Emily nie byłaby lesbijką to chcielibyście żeby z kim była? :)

                                            
Właśnie po tym do sekretariatu zostają zawołane Kłamczuchy i właśnie wtedy dostają sms'a od A; Martwe dziewczyny nadchodzą. -A Skoro jesteśmy przy temacie A... to Mona mogła wysłać ten sms', czemu? Przed chwilą rozmawiała z Hanną więc jest w szkole, na pewno słyszała ten komunikat. Dziewczyny zostały wezwane na nazwane przez Wildena "rutynowe uzupełnienie". Następnie na stołówce rozmawiają o m.in. Sprawie Jenny. Emily uważa, że powinny o tym powiedzieć policji, reszta się nie zgadza. Wtedy pojawia się Jenna i Aria zaprasza ją by usiadła przy ich stoliku. Czemu Aria to zrobiła?

                              

Jenna wspomniała, że Alison odwiedziła ja gdy była w szpitalu. Po tym pojawia się flashback z jednej piżama party Kłamczuch. Dziewczyny wymieniają się ciuchami i je przymierzają. To właśnie ta noc. Tej nocy Jenna została niewidoma. Jak to było? Podczas gdy dziewczyny przymierzały i wymieniały się ciuchami Alison powiedziała, że widziała jak Toby je podglądał co okazało się totalna bzdurą. Właśnie wtedy Ali wpadła na pomysł podrzucenia petardy do garażu. Po flashbacku Kłamczuchy dostały wiadomość od A, o treści: Gdyby tylko mogła zobaczyć jak teraz wyglądacie. --A Tutaj właśnie jest przykład tego, że mogą być dwa A-Teamy; jeden podpisuje smsy literką "-A", drugi literką "--A". Co o tym sądzicie?

                                  

Na lekcji j. angielskiego z Ezrą, Aria daje odmowę od dyrektora czyli zostaje w tej klasie. Aria lekko uśmiecha się do Fitza jednak ten nie odpowiada uśmiechem. Następnie widzimy Hannę i Seana w domu państwa Marin odrabiających lekcje jednak Hanna oczekuje od Seana... sami wiecie czego, ten odmawia. Wtedy pojawia się pani Marin, a za nią... Wilden z tajskim jedzeniem. Potem widzimy Spencer oraz jej tatę na kolacji z Melissą i jej nowym narzeczonym - Wrenem. Spencer próbuje zamówić wódkę z wodą gazowaną jednak Mel uważa iż ona żartuje. Widzimy potem Emayę w pokoju Em. Rozmawiają o Ali, Maya mówi, że zawsze uciekała od takich dziewczyn; Królowych pszczół. Znowu widzimy kolację rodziny Hastingów podczas której Wren daje napić się Spence wódki. Czyżby podryw? :) Po kolacji po raz drugi widzimy Emayę... śpiącą. Em dostaje wtedy sms'a od A brzmiącego: Dostałaś buziaka na dobranoc? Masz jednego ode mnie. xo... --A

                                        

Następnego ranka podczas gdy Ben podwozi Em i Mayę do szkoły żartuje na temat spania w jednym łóżku (oczywiście chodzi o Emayę). Gdy Ben pyta się czemu Emily jest taka dziwna ta zaczyna go całować co przygania tłum chłopaków robiących im zdjęcia. Skrępowana Em wychodzi z samochodu i idzie z Hanną do szkoły.

                             

Gdy Aria i  Ella są w kinie spotykają Ezrę. Ella prosi Ezrę by usiadł z nimi, widać że Aria czuje się bardzo niekomfortowo. Po tym pokazana jest rozmowa Pam z Emily. Emily mówi, że czuje iż jest z nią coś nie tak, oczywiście chodzi jej o to, że powoli zakochuje się w Mayi. Następnie pojawia się Wrencer i wtedy widzimy ich pierwszy pocałunek, który podgląda Melissa. Następnego ranka Spence widzi jak Wren wynosi rzeczy z dawnej stodoły. Widzimy również Hannę i Monę, które wracają z zakupów. Hanna zauważa, że obserwuje je Wilden. Właśnie po tym pojawia się romantyczna scena Ezrii gdy Aria wychodzi z kawiarni, okazuje się, że leje deszcze, wtedy Ezra podjeżdża samochodem, do którego Aria wsiada, potem się całują.

                               

Po tej scenie pokazana jest Emily, która wspomina dzień, w którym Alison dała im bransoletki z ich imionami. Następnie widzimy Arię, która zmoknięta do suchej nitki wraca do domu. W domu odbywa rozmowę z Byronem na temat jego romansu. Gdy Aria idzie się przebrać dostaje wiadomość: Kiedy uczeń całuje nauczyciela ktoś będzie CIERPIEĆ. To obietnica, której dotrzymam. --A Końcówka: gdy Spencer biega zauważa Jennę siedzącą na ławce. Nagle dzwoni jej telefon, gdy odbiera mówi tylko "Wyślij wiadomość teraz."

                            


Uff, co sądzicie o tym opisie odcinka i ogólnie o odcinku? Może coś Wam przypomniałam? :)
Ja bardzo lubię ten odcinek, stare, dobre PLL! <3>

76 komentarzy:

  1. Nadal uważam, że jest to niesprawiedliwe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale co jest niesprawiedliwe?

      Usuń
    2. To, że przywłaszczyłyście sobie pomysł Ajtyny :)

      Usuń
    3. wszechwiedząca osobo, skad wiesz ze tak było? jak ci nie pasuje to nie czytaj. nie ma dowodow nie ma winy. fani sami dziewczynom to proponowali juz dawno temu, wiec to nic dziwnego ze skorzystały nie ich wina ze ajtyna chciała zrobic cos podobnego (

      Usuń
    4. Sorry, ale dlaczego jeden z anonimów odpowiedział za mnie (pierwszą osobę która napisała ten komentarz że nadal uważam, że to jest niesprawiedliwe) faktycznie nie dokończyłam wypowiedzi,bo robiłam nie dwie rzeczy na raz chodziło mi o serial a nie sprawe z Ajtyną, Wikada niesprawiedliwe jest to, że w serialu dostajemy tak mało odpowiedzi, nie wiem czemu udzielały się zaraz dwa Anonimy jak nie wiedziały o co mi chodzi

      Usuń
  2. Dlaczego nazywacie Ezrę "któtkimi gaciami"? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponieważ podejrzewamy, że to on jest "Krótkimi gaciami". :)

      Usuń
  3. Hahahah a ja wtedy strasznie chcialam Wrencer :3 Teraz ich lubie, ale lubie tez Spoby, wiec nie umialabym wybrac :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nudna ta notka, nie chciało mi się nawet czytać do końca. Uważam, że Ajtyna poprowadziłaby taki cykl o niebo lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam, ale raczej dziewczyny z tego bloga nie prowadzą go, aby konkurować z pll-fansite? Piszą o tym co widzą, swój punkt widzenia, jeśli Cię to nudzi, opisz sobie sam to, a nie krytykuj w sposób pokazujący kto jest lepszy...

      Usuń
    2. A ja się zgadzam, że Ajtyna poprowadziła by go lepiej :)

      Usuń
    3. Raczej ty możesz się wynieść i zrobić papa, bo wyraziłam tylko swoją opinię, że uważam, ze Ajtyna ma większe gadane i większą swobodę bycia z swoimi czytelniczkami bloga i lepiej by to poprowadziła, a nie że nie będę czytać - czytanie ze zrozumieniem się kłania

      Usuń
    4. Dobrze, ale po co w ogóle poruszać temat Ajtyny? Czytanie ze zrozumieniem mam niezwykle opanowane, po prostu nie rozumiem całego tego bezsensownego zamieszania wokół Ajtyny i ciągłego porównywania tego bloga z tamtym. Blogów o PLL jest wiele, ilu ludzi tyle pomysłów, ilu ludzi tyle stylów pisania. Ajtyna nie jest wyrocznią, no chyba, że o czymś nie wiem ;) Wyrażać opinię może każdy, ja swoją także wyraziłam, bo po prostu nie podoba mi się to całe porównywanie.

      Usuń
    5. Ajtyna porusza to na swoim blogu, że jest inny blog o PLL który pisze o podobnych sprawach jak ona. Sama przez to napędzając machinę hejtów na inne blogi o tej samej tematyce. Jakby tylko ona miała prawo do pisania o PLL i jak już ona napisała o tym temacie to np. autorki tego czy innego bloga nie mają żadnego prawa głosu.

      Usuń
    6. papa to raczej nie opinia? Chyba, że podstawy w polskim się zmieniły, o czym ja nie wiem

      Usuń
    7. właśnie ty nie wyraziłaś opinii, to ja wyraziłam swoją, więc nie powinnaś się odzywać, jak nie wiesz co to opinia i podawać argumentów, którymi potwierdzasz słuszność mojego stwierdzenia, że mogłam powiedzieć co myślę, a ty zaraz nie musiałaś komentować jak bezmyślne dziecko, które chce pokazać, że niby coś wie, ale jeszcze nie wyrosło i jest niemądre, dziecinko.

      Usuń
    8. Anonim pisze z Anonimem. Ciekawe...

      Usuń
  5. Napisane trochę bez ładu i składu, złe fromy, źle ułożone zdania, więc ciężko się czyta i czasami nie wiadomo o co dokładnie chodzi. Możecie się bardziej postarać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie rozprawka w szkole, to opis odcinka. Jak się chce to się wszystko zrozumie ;)

      Usuń
    2. Fakt to nie szkoła, ale jeżeli prowadzi się coś takiego to powinno się umieć pewne podstawy polskiego i je stosować, a nie samą ortografię. Zachowana powinna być spójna tekstu, dobrze ułożone zdania, bo osoba czytająca to chce mieć z tego przyjemność, a nie męczyć się

      Usuń
  6. Kochane nie przejmujcie się tym co piszą o Was na blogu pll-fansite. To trochę dziecinne, że tamta autorka w każdy sposób próbuje pokazać, że jest od Was lepsza. Wy też macie prawo do tego, żeby pisać o tym o czym uważacie za słuszne. Każde źródło, teorie czy zdjęcia mają prawo się powtórzyć z tego względu, że to ta sama tematyka. Macie swój punkt widzenia i własne przemyślenia. Wasz blog jest świetny, macie prawo pisać o czym chcecie bez uwagi na to czy tamten blog ma już taką notkę czy nie. Piszecie ją ze swojego odczucia nie tamtej autorki.

    Ja studiuję dziennikarstwo i uwierzcie mi, że nawet jeśli pojawi się ten sam pomysł nie musicie go usuwać. Jest napisane własnymi słowami. Jeśli ktoś oskarża was o przywłaszczenie skopiowanie łatwo jest to udowodnić :).

    Czekam na kolejne ciekawe notki. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikomu nie próbuję udowodnić, że jestem lepsza, nigdy czegoś takiego nie powiedziałam :)....

      Usuń
    2. powiedzieć może nie, ale zasugerować to już zupełnie inna kwestia. Lecz powiem na koniec, że nie chce się kłócić, takie jest moje zdanie od sprawy kiedy niby wyszło, że ten blog jest kopią Twojego bloga.

      Usuń
    3. Kopia i naruszenie praw autorskich jest wtedy kiedy ktoś kopiuje wszystko i podpisuje się swoim pseudonimem bądź imieniem i nazwiskiem. Zbieżność tematów, zdjęć, źródeł może być przypadkowa. To samo tyczy się pomysłów. :)

      Usuń
  7. A mogłybyście jeszcze opisać 1 odcinek bo on jest mega ważny, a ja nigdy nie jestem w stanie go do końca ogarnąć xD

    OdpowiedzUsuń
  8. A 1 odcinek ? :c Ogółem, jest w porządku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tekst za długi, gify mało spójne, dużo powtórzeń i błędów językowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy, profesorze Miodku.

      Usuń
    2. Robicie się chamskie!!! powinniście brać pod uwagę komentarze wszystkich użytkowników, a krytykę szczególnie przyjmować i w następnej notce poprawić błędy, a nie odpowiadać w taki sposób

      Usuń
    3. Potrafię odróżnić konstruktywną krytykę od hejta. :)

      Usuń
    4. Tak, ale nie musiałam zaraz pisać np Miodku, bo mogłaś go urazić, ja tego nie pisałam więc nie wiem, ale ja po prostu nie zawracałabym sobie uwagi. Nie uważasz, że starczyłoby samo Dziękuje?

      Usuń
    5. No, fakt Nie byli to z Twohej steoby mike Eunice. to byla krytyka, nie hejt akurat(nie ja to pisalam ale zgadzam sie z tym Co ta osoba napisala)
      przyjnujcie takie slowa bo to dla was.okazja zehy byc lepszymi;)
      Anonim M.

      Usuń
  10. A mi się post mega podoba! Przeczytałam cały z ogromną ciekawością. Nie przejmujcie się hejtami. Postanowiłam razem z wami oglądać 1 sezon od początku, to świetny pomysł na tą długą przerwę od PLL :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wgl zauwazylyscie ze gdy miranda weszla do tego domu i ogladala te zdjecia i w jednym bylo przyblizenie to z boku bylo widac takie jakby biale nwm z czego zrobiona literka A zobaczcie sobie mi sie to odrazu zucilo w oczy

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale jaką sławę przyniosło wam to niby "kopiowanie" - napisałam w "kopiowanie" aby podkreślić że nie wiem czy skopiowałyście czy nie nie obchodzi mnie na którym blogu będę o tym czytać tylko że wogóle będę gdzieś czytać

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzeczywiście ten powód z podpisami A. jest dobrą wskazówką, że są 2 A-Teamy. Wcześniej tego nie zauważyłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A już był spokój..... To jak wojna A :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżby "World War Blog" stworzona przez anonimków? :)

      Usuń
  15. 'Hanna oczekuje od Seana... sami wiecie czego' HAHAHA HIT!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chciałam pisać tego dosłownie więc wyszło jak wyszło. :p

      Usuń
  16. Umiecie liczyć. Zaczyna się od 1 odcinka nie od drugiego....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to ich blog piszą jak chcą!

      Usuń
    2. A to mój komentarz pisze co chcę - wolność słowa i mojej opini

      Usuń
    3. Twój komentarz to raczej taki w niesmak i nie mający wgl jakiś zasad wyrażania konstruktywnej i mającej podstawy opinii.

      Usuń
    4. Znalazła się osoba, która nagle umie polski, bo też wiele z polskiego jest do poprawy w tym tekście, ale ja się nie wtrącam, bo według tego Anonima nie znam się na polskim, wiec sorry, jeśli nie zrozumiałeś mojej opinii krytycznej. Przepraszam wszystkich za złe ułożenie opinii, bo niektórzy muszą mieć jasno napisane, bo inaczej się wtrącaj i komentują niepotrzebnie

      Usuń
    5. Może autorki stwierdziły, że odcinek pierwszy jest na tyle zrozumiały, że nie trzeba go opisywać i przeszły do tego odcinka, w którym akcja się rozwinęła? Nie wzięłaś tego pod uwagę. Tak się składa, że ja dużo siedzę w języku polskim i fakt są tu niedociągnięcia, ale u innych też je widać. Człowiek osoba omylna może się pomylić coś przekręcić i napisać coś co może na pierwszy rzut oka nie jest sensowne.

      Usuń
    6. Ale mogły to wytłumaczyć! Nie napisałabym tego, jeśli wyraźnie byłoby napisane, dlaczego nie ma odcinka 1, jeżeli w zamyśle jak czytałam o tym pomyśle miał się pojawiać każdy odcinek, więc ja nie rozumiem 1 odcinka, a ja mogłam wydać swoją opinię tak czy inaczej - Polska karj wolny

      Usuń
    7. A mi się wydaje, że na blogu gdzieś jest opisany pierwszy odcinek. Kiedyś mi coś mignęło Tak się wtrącę :P

      Usuń
    8. Jeśli tak to sorry wszystkim.... Chodziło mi o to, że ja potrzebują opisania 1 odcinka. wyrażałam swoją opinię. Wikada (przepraszam jeśli przekręciłam) i Eunice mogły wytłumaczyć dlaczego nie dodały opisu 1 odcinka, następnym razem ułożę swoją opinię w lepszej formie

      Usuń
    9. W komentarzu pod tym postem: http://inlovewithpll.blogspot.com/2013/10/co-o-tym-sadzicie.html#comment-form napisałam, że 1x01 nie trzeba raczej opisywać. Nikt nie "protestował" żeby go opisać więc zaczęłam od 1x02.

      Usuń
    10. Acha ok sorry nie zauważyłam - mój błąd - przepraszam wszystkich w takim razie

      Usuń
  17. życie jest piękne XD

    OdpowiedzUsuń
  18. A podpisuje się w trzech formach : 'A' '-A' '--A'
    Ja kiedyś myślałam że każdy podpisuje się inaczej, że Tobby np. A, Mona -A, a Ezra --A, ale teraz już na pewno to wykluczam bo jest za dużo A.
    Mam nadzieję że kiedyś nam to wytłumaczą, czemu A inaczej się podpisuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypadek? albo A ma rozdwojenie jaźni, choroba psychiczna - takie moje "małe" teorie

      Usuń
  19. Mam propozycje:) Strasznie sie jaram waszyn ponyslem opisywania odcinkow i nie moge sie doczejac kokejnych postow, ale moze zrobcie to nieco inaczej?
    W tej chwiki robicie opiay w formie streszczen. i chwilami to nudne...moze wiec sprobujcie isc bardziej w strone ANALIZY najwazniejszych watkow,flashbackow i smsow od A. bo to ze Hanlbna chciala sie wuecej od Seana nie ma wiekszego znaczenia...Analuza tego co dziwne i najistotniejsze a olanie tych watkow a la seriak mlodziezowy byloby wg mnie lepsze!! Co Wy na to? Czekam na jakas odpowiedz ;)

    Anonimowy M.

    btw.osobiscie uwielbiam te mlodziezowe i romansowe motywy ale czesc.z nich jak opiaywanie scen Hanny z Seanem nie maja znaczenia dla Nas, czyli fanow rzadnych ukrytych.znaczen co do A i Ali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbujemy to poprawić, dziękujemy za uwagę! :)

      Usuń
  20. WiKIDA WIEM ŻE nikt nie protestował,ale czy mogłabyś opisać cały 1 odcinkek? ..

    OdpowiedzUsuń
  21. 1 post którego nie doczytałam do końca. To nie hejt, uwaga to nie hejt! Ale naprawdę nie musicie opisywać wszystkiego po kolei, bo chyba każdy oglądał ten odcinek :P Proponuję skupianie się na tym kluczowym, a takie bzdety opisać jednym zdaniem: "Przez chwilę mieliśmy możliwość odświeżenia sobie Seanny". I tyle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak w ogóle czemu na górze piszę: ".. z NAJNOWSZYCH odcinków" ?!

      Usuń
    2. Wiem, wiem, będę starała się jakby "wypracować" taktykę pisania relacjonowania odcinków. Pisze, ponieważ załóżmy: ktoś zaczyna czwarty sezon, wchodzi na naszego bloga, patrzy "o, relacjonowanie *załóżmy tutaj numer odcinka*, przeczytam", a tam spoilery z Halloweenowego odcinka itp. Po prostu załóżmy będzie coś o Krótkich Gaciach: my wiemy, że to może być Ezra osoba, która zaczyna załóżmy czwarty sezon tego nie wie.

      Usuń
  22. i jeszcze ta wypowiedź Mayi ; zawsze uciekałam od KRÓLOWYCH PSZCZÓŁ .
    przypadek ? nie sądzę . :)

    - Karola .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta wypowiedź zawsze mnie zastanawiała. :p

      Usuń
    2. Nie rozumiem co masz na mysli...?

      Anonimowy M.

      Usuń
    3. Czemu tak uważała? "Zawsze uciekałam od Królowych pszczół". Nie wiem czemu, ale zawsze to mnie zastanawiało. :P

      Usuń
  23. Super ten Wasz blog! :)
    Wchodzę zarówno na Waszą stronkę jak i na Ajtyny i uważam, że oba blogi są świetne :) Przykro, że tyle osób się kłóci.

    OdpowiedzUsuń
  24. czy możecie mi przypomnieć o co chodziło z tymi `krótkimi gaciami`?

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetnie opisany odcinek, tęskniłam za tym starym PLL :D teraz wszystko jest inne że ąż zapomniałam np jak poznali się Ezra i Aria, Teraz oczywiście sobie przypomniałam. Nie rozumiem tylko tego sformułowanie "Krótkie gacie"? Kto nazywał tak Ezrę i dlaczego?

    OdpowiedzUsuń


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

1x01 1x02 1x03 1x04 1x05 1x06 1x07 1x08 1x09 1x10 1x11 1x12 1x13 1x14 1x15 1x16 1x17 1x18 1x19 1x20 1x21 1x22 2x01 2x02 2x03 2x04 2x05 2x06 2x07 2x08 2x09 2x10 2x11 2x12 2x13 2x25 3x02 3x13 3x19 4x10 4x13 4x19 4x22 4x23 4x24 5 produkcji z obsadą PLL 5a 5b 5b pll 5b promo 5x01 5x02 5x03 5x04 5x05 5x06 5x07 5x08 5x09 5x10 5x11 5x12 5x13 5x13 muzyka 5x14 5x15 5x22 5x25 6A 6B 6x01 6x02 6x03 6x04 6x05 6x06 6x07 6x08 6x09 6x10 6x11 6x12 6x13 6x14 6x15 6x16 6x17 6x18 6x19 6x20 7B 7x01 7x02 7x03 7x04 7x05 7x06 7x07 7x08 7x09 7x10 7x11 7x12 7x13 7x14 7x15 7x16 7x17 7x18 7x19 7x20 A A-team A.D. aktorzy Alison alison and emily alison dilaurentis andrew andrzejki ankieta Archer Dunhill Aria Ashley Benson Ashley Marin bajka bajka pll barry maple Bethany Young Big Bad BigA Black Widow bliźniaki bohaterowie Byron Montgomery Caleb Cece challange Charles Charlotte christmas christmas challange christmas pll ciekawostki ciekawostki pll Co by było gdyby... co gdzie za ile Cyrus czat Dollhouse dr Rollins dr. Palmer Duncan Dwts Eddie Lamb Eliza Ella Montgomery elliott Emily Emily Fields Emison emison ship emoji Ezra Ezria filmiki finał fryzura funny funny moments Garrett Gdzie będą postacie za 10 lat gify goodbye Haleb halloween Hanily Hanna Hanna Marin Haria harold crane Holbrook holden strauss huw collins Ian Ian Harding informacje instagram jako A Janel Parrish Jasno Jason jason is a jason pll Jenna Jessica DiLaurentis Julian Morris Kate Keegan Allen Kenneth DiLaurentis koniec koniec próby konkurs książki Kto może być A? kto zabił jessice dilaurentis Lesli live stream Lolita Lucas Lucy Hale Maddie Ziegler makijaż mamy kłamczuch Marion marlene king Mary Drake Maya Megaami Melissa memy Meredith Mike Mona muzyka muzyka 5x14 muzyka 5x15 N.A.T. club najlepsze momenty najlepsze piosenki najśmieszniejsze napisy Nasze oscary nasze pary Nat alia Natalia Nigel noel norman bates nowa redaktorka od Adminek Odliczanie do sezonu 6 online opis Oś czasowa outfity Paige Paily panel pani di pani Grunwald Pastor Ted Pemily Peter Hastings pierwszy post Pies ♥ Pigtunia piosenka plakat pll pll cast pll hair pll make up PLL Questions PLL Quiz postać książkowa powitanie promo przerażające momenty Radley Ravenswood recenzja Red Coat Red Dress redaktorki regulamin relacjonowanie RIPMona rodzice romantyczne sceny różnice Sabrina Samara Sara Sara Harvey sasha pieterse Sekrety Kłamczuch serial sezon 1 sezon 2 sezon 3 sezon 4 sezon 5 sezon 6 sezon 7 Shana Shay Mitchell ship Sidney skruszone smutne sceny sneak peeki soundtrack Spaleb spandrew Spanna Sparia Spemily Spencer Spencer Hastings Spoby spoilery stillsy Sydney sylwester szkoła świąteczny odcinek Tammin Sursok teen choice awards teoria teoria bethany teoria spisowa teorie The Lost Woods Resort Till 60 Days PLL Challenge tłumaczenia Toby TOP TOP 5 Travis troian bellisario tweet Tyler Blackburn tytuły odcinków Uber A uczucia alison urodziny Veronica Hastings Vivian wady i zalety walentynki Wilden wrażenia Wren Wrencer wskazówka wydarzenia chronologicznie wypunktowanie wywiad wzruszające sceny zalety i wady zatrute zdjęcia zlot życie aktorów życzenia