czwartek, 5 września 2013

Tak, odgapiałyśmy od pll-fansite. Tak, jesteśmy kopiarskim blogiem. Tak, kopiujemy i wklejamy wszystko, co popadnie.

Ale tak naprawdę to wcale nie.
Co z tego, że przez sześć miesięcy prowadziłyśmy tego bloga, pisałyśmy na niego notki i nigdy w życiu nie pożyczyłyśmy sobie czyjejś pracy. Co z tego, że za każdym razem, gdy tłumaczymy z Tumblra czy innego serwisu, dajemy link do źródła i zaznaczamy kilka razy, że nie jest to tekst naszego autorstwa. Co z tego, że przez ostatni miesiąc walczyłyśmy z blogami, które nas plagiatowały.
I tak nasz blog jest jedną, wielką żałosną kopią. A wszystko z powodu jednego zdjęcia, które ani nie należy do nas, ani do strony, od której rzekomo odgapiamy.

Zaczęło się od pojedynczych komentarzy. Ludzie pisali nam, że nasz blog jest podobny do pll-fansite, do którego linka chyba nie muszę podawać. Ignorowałam takie komentarze, myśląc: "Istnieją dwa blogi o tym samym serialu - część ludzi musi być stuprocentowo przekonana, że jeden kopiuje od drugiego". Jednak tego, co działo się ostatnio po prostu nie mogłam zignorować.

Te komentarze stały się coraz bardziej obraźliwe i chamskie, niż wcześniej. Ludzie traktowali nas jak śmiecie, zapominając, że jeszcze wczoraj czytali nasze posty. Wystarczy tylko spojrzeć na to:


Weszłam na tego bloga, żeby poszukać jakiś podobieństw. I jedyne, co znalazłam to to, że wszystkie piszemy o tym samym serialu, na nagłówku mamy Kłamczuchy, a zdjęcie, które widnieje na tle naszego kalendarza, odliczającego do odcinka halloweenowego jest takie samo, jak to, które jest "banerem" serii wyzwań, jakie prowadzi na swoim blogu Ajtyna (właścicielka pll-fansite). Ale jest to tylko jedno ze zdjęć, które promują październikowy odcinek. Więc rozumiałabym Was tylko, gdyby to właśnie Ajtyna zrobiła to zdjęcie obsadzie Lucy, Ashley, Shay i Troian.
Serio, naprawdę trudno "nie odgapiać" od bloga, na którego się nawet nie wchodzi. Chyba od teraz będę musiała za każdym razem wchodzić na pll-fansite, żeby sprawdzić, czy przypadkiem właścicielka nie użyła tego samego gifa, co ja umieściłam w poście. Przecież inaczej (według Anonimów) to będzie plagiat, prawda?
Bo to właśnie się nazywa plagiatem! Nie kopiuj-wklej wpisów, które zdarzały się nam wiele, wiele razy. To jest pikuś w porównaniu do tego...

W każdym razie, chciałam wyjaśnić tę sytuację z właścicielką bloga. Napisałam:

Witam,
jestem jedną z dwóch adminek bloga inlovewithpll.blogspot.com. Ostatnio pewna osoba wypominała nam, że kopiujemy Twojego bloga (chodziło o zdjęcie, które umieściłaś jako "baner" wyzwań - takie samo mamy w naszym odliczaniu do halloweenowego odcinka, a przecież jest to tylko jedno ze zdjęć promujących październikowy epizod). Jednak ta osoba wspomniała też, że rozmawiała o tym z Tobą, a Ty powiedziałaś, że dostajesz na maila wiadomości o tym, że my Cię kopiujemy. Chciałybyśmy się dowiedzieć, czy to prawda. I poznać Twoje zdanie na ten temat. Czy też uważasz, że Cię kopiujemy? Bo my nigdy nie zamierzałyśmy tego robić. Wiemy, jak to jest, gdy ktoś kradnie czyjeś prace, bo już od jakiegoś miesiąca użeramy się z plagiatami naszych postów.
Pozdrawiamy i czekamy na odpowiedź. /Eunice

Jesteście ciekawi jej odpowiedzi? Proszę bardzo:

Hej, tak to prawda, napisało do mnie kilka osób podając link do Waszego bloga i przedstawiając "problem". Wiesz, na początku faktycznie zdziwiło mnie to, że użyłyście tego samego zdjęcia do podobnego projektu, ale skoro mówicie, że to przypadek, to nie będę Wam przecież zarzucać kłamstwa :) Mam już na swoim koncie mnóstwo sytuacji, gdzie ktoś kopiował ode mnie lub podszywał się pod coś, co zrobiłam ja, więc sytuacja z Waszym odliczaniem nie stanowi dla mnie problemu. Również pozdrawiam!

Więc Ajtyna nie widzi w tym żadnego problemu. Wierzy, że to był czysty przypadek i że wcale nie wchodzimy na jej bloga co pięć sekund, żeby poszukać nowych pomysłów do skopiowania. Mam nadzieję, że Wy wreszcie też uwierzycie.
I mam prośbę - jeśli jesteś naszym obserwatorem, i wciąż myślisz o nas jako o kopiarskich krowach, odłącz się od naszego bloga! :) Nie mamy miejsca dla takich osób w naszej "rodzince" i pozdrawiamy wszystkie osoby, które nigdy nie uwierzyły w to, że inlovewithpll kopiuje pll-fansite, a zwłaszcza tych użytkowników, którzy nas bronili.
Całusy przesyłam również tym, którzy napisali, że nigdy już nie wejdą na naszego bloga! Mamy nadzieję, że dotrzymacie obietnicy! :)

30 komentarzy:

  1. ja szukam informacji na różnych forach (ale na stałe wracam tutaj) i myślę, że nie da się uniknąć takich sytuacji, że są te same zdjęcia i podobne teorie jak mówimy o tym samym filmie i na dodatek te same osoby się wypowiadają w komentarzach. Jak ktoś znajdzie fajne zdjęcie to chce się nim podzielić. Fajnie, że ktoś się stara to wszystko zebrać do kupy i za to można podziękować, a nie czepiać się:/

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecież jest duże prawdopodobieństwo, że napiszecie posty o tym samym i wkleicie te same zdjęcia. Przecież to jest z jednego serialu!!!! Były zdjęcia promujące odcinek Halloween. Te dla was było najlepsze na odliczanie, a może komuś innemu też się spodobało. Ale to nie oznacza, że to był plagiat!!! To tak jak oskarżać kogoś, że na swoim blogu z opowiadaniem np. o 1D wymyślił postać dziewczyny i dał np. jedno z najbardziej popularnych zdjęć Lucy Hale. Potem inna osoba pisząca też ff o tym zespole też wymyśliła dziewczynę i dała to samo zdjęcie Lucy Hale. I potem ktoś oskarża tą drugą dziewczynę o to, że skopiowała wygląd i główny temat od tej pierwszej. A to przecież są sławne osoby, mają swoje popularne zdjęcia i dużo osób wybiera te znane i jest duże prawdopodobieństwo, że się powtórzą!!!! A są osoby, które zauważą dwa takie same zdjęcia na dwóch różnych stronach o pll i od razu oskarżają o plagiat!!! Mam nadzieję, że przez coś takiego nie przestaniecie prowadzić tej stronki, ponieważ jest to mój ulubiony blog poświęcony pll. Dziękuję za to, ze w ogóle macie czas na tłumaczenie tych wszystkich ciekawych teorii i zamieszczanie ich tutaj.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie macie się czym przejmować. Niektórzy są zawistni i po prostu szukają sposobu aby tylko komuś źle poszło. Plagiat jest wtedy gry np. ktoś kopiuje czyjąś twórczość (a zdarzyło się to mojej koleżance) i podpisuje to swoim nazwiskiem. Jeśli chodzi o strony, które są na temat seriali to prawdopodobieństwo napisania podobnie, wpadnięcia na ten sam pomysł czy też teorie jest bardzo realne i możliwe z tego względu, że ludzie myślą podobnie bądź co bądź. Mówią, że najprostsze pomysły (np. tak jak u Was odliczenie do kolejnego odcinka) stał się po prostu zbiegiem okoliczności. Każdy pomysł w końcu kiedyś się powiela i ma on różnych autorów, z różnym skutkiem. Ja doceniam Waszą pracę i jestem szczęśliwa, że znalazłam Wasz blog, bo u Was są też inne notki, na temat serialu. A o to w tym też chodzi, by uzupełniać braki gdy np. inna strona na ten sam temat tego nie mówi.

    Sama jestem pisarką amatorką i wiem jakie to bywa denerwujące gdy ktoś zarzuca Ci plagiat, bądź skopiowanie pomysłu. Jesteśmy tylko ludźmi, a każdy wątek w opowiadaniu FF, czy innym ma prawo się powtórzyć. Inaczej ubrana w słowa, no cóż. Każdy jest inny, a WASZ BLOG JEST BOMBOWY!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a zapomniałam dodać, że czekam na kolejną notkę z jakimiś informacjami.

      Buziaczki!!
      Kiss, kiss :*

      http://las-tontas-no-van-al-cielo.blogspot.com/

      Usuń
  4. czytam OBA blogi i to jest zupełne przciwieństwo. szablon, gify, wpisy ... wszystko INNE!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tamtym blogu nie znalazłam nic na temat teorii kto jest a i ciekawostek no chyba ze jestem ślepa bo tak tez moze byc hahahah

      Usuń
  5. a ja tam lubię waszego bloga i obyście prowadziły go cały czas tak, jak teraz! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję za te wszystkie słowa otuchy! :) Muszę przyznać, że byłam trochę przygnębiona przez to wszystko, ale teraz jak czytam Wasze komentarze, to przypominam sobie, dlaczego tak bardzo kocham prowadzić tego bloga! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przejmujcie się tym, prowadzicie naprawdę świetny blog, codziennie sprawdzam, czy dodałyście już nowy wpis :) Nie nie zwracajcie uwagi na durne hejty i dalej prowadźcie bloga tak jak wcześniej ;) Z niecierpliwością czekam na kolejny wpis! :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle zachodu o jedno zdjecie ktore mozna spotkac wszedzie? Troche to smieszne. A wasz blog jest po prostu najlepszy. Uwielbiam Was ;)
    Pozdrawiam i czekam na kolejne posty ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak to czytacie komentarze (jak są hejty) a jak o coś was pytam w komentarzu NIGDY nie dostaje odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem nie znamy tej odpowiedzi. A czasem po prostu przeoczymy pewien komentarz, jesteśmy tylko ludźmi. :) Jeśli pilnie potrzebujesz odpowiedzi na jakieś pytanie, możesz napisać je na naszym Asku, tam łatwo i szybko możemy na nie odpowiedzieć.

      Usuń
  10. kochane adminki. nie przejmujcie się. Na pll-fansite doszło do podobnej sytuacji, kiedy okazało się, że ciągle ktoś się pod nie podszywa i kopiuje posty itp. Widocznie ktoś kto to robi, robi również wam. współczuje, ale i tak kocham tego bloga ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze wierzyłam że nikogo nie kopiujecie. Też mam bloga o Pll i już mnie kopiowali :c

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja pamiętam, że jak pisałam opowiadanie o Delenie z Pamiętników Wampirów to czasami w komentarzach ludzie zapraszali mnie na swoje blogi. No i tak wchodzę w jeden z komentarzy, daję na prolog i normalnie zastygam. Połowa prologu tej autorki była skopiowana z mojego bloga. Słowo w słowo. Został on napisany z tydzień po moim. Strasznie się wkurzyłam, szczególnie że sama autorka zaprosiła mnie na tego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  13. ja z innej beczki........



    pewnie to dla WAS zadna ciekawostka, bo juz pewnie o tym pisałyście no ale podziele sie tym moim odkryciem, bo ogladająć PLL nie przyszło mi do głowy ze może w tym serialu kryć się coś tak zawiłego jak 'teorie' czy ciekawostki. No więc:

    W odc.3 sezonu 1 S. mowi dziewczynom w kawiarni ze ALI miała sekret(wiedziała o nim tylko S), że ALI spotykała sie z chlopakiem starszym i on miał dziewczyne, a moze to był EZRA on miał przeciez narzeczona no jest starszy od niej

    >>>> ale później jak zobaczyłam zwiastun najnowszego odc (nie ten z CELEBEM) to widać jak dziewczyny spacerują po mieście a z nimi jest EZRA więc wydaje mi się ze on jednak nie jest A tylko poprostu moze sam dostawal smsy od A ( ale nie było to ukazane w serialu ) i chciał chronic ARIE przed A i dlatego za nią chodził .....

    OdpowiedzUsuń
  14. tak sobie pomyslałam oglądał ktos z WAS GOSSIP GIRL ? tam plotkara okazala sie osoba ktora byla blisko glownych bohaterow czyli jedna osoba z paczki przyjaciol i tu pewnie tez tak jest tylko trzeba wyhaczyc z serialu jak kto sie zachowuje PLOTKARĄ okazał sie facet a nie kobieta tak jak było to dla wszystkich jasne bo jak plotkarĄ może być facet skoro to słowo bardziej pasuje do kobiet ze względu na rodzaj slowa

    OdpowiedzUsuń
  15. http://prettylittleliars.alloyentertainment.com/files/2012/10/weird-mask-on-the-a-train.jpg


    spojrzcie na kolor oczu podobny do tej babki z revenswood

    OdpowiedzUsuń
  16. od razu mowie ze skopiowałam z innego bloga ale może ktos z was wie kto to moze byc

    podobno jest to wywiad z A.



    Czy pracujesz z kimś?

    Czy diabeł się liczy?

    Kogo uważasz za najsłabsze ogniwo, dlaczego?

    Jestem bardziej zainteresowana/y najsilniejszą kłamczuchą.

    Czy pójdziesz do Roswood High?

    Tak.

    Czy usłyszymy Twój głos?

    Już słyszeliście...

    Wygląda na to, że zrywasz związki wszystkich par- którym chłopakiem, dziewczyną jesteś najbardziej zainteresowany/a?

    Toby. Czekaj.. co masz na myśli przez zainteresowanie?

    Czy poznamy twoją tożsamość w tym sezonie?

    Tak.

    Kto według Ciebie jest najładniejszą kłamczuchą?

    Ja.

    Ulubiony trik jaki użyłaś na dziewcznach?

    Masaż Emily

    Wiemy, że spędzasz dużo czasów chowając się w szafach kłamczuch, szpiegując. Która z nich posiada najbardziej imponującą kolekcję butów?

    Trudno wybrać. Hanna lub Aria...

    Jak ubierasz się na włamanie, nadal modnie?

    Czerń nigdy nie wychodzi z mody.

    Czy ktoś jeszcze z Rosewood (oprócz kłamczuch) otrzyma od Ciebie wiadomość w tym sezonie?

    O tak ,krąg się poszerza...

    Czy jesteś znajomą twarzą w Rosewood?

    Tak

    Jak daleko się posuniesz w tym sezonie, by osiągnąc swój cel?

    Na krawędź. (over the edge)

    Jakich wskazówek dowiemy się o Tobie?

    Dowiecie się więcej o mojej relacji z Alison.

    Co masz w zanadrzu dla Mai i Emily?

    Zawsze lubiłem/am Paige bardziej.

    Jaka kłamczucha ucierpi najbardziej w tym sezonie?

    Dzielę się miłością.

    Gdzie mamy Cię szukać w tym roku?

    Jestem zawsze w tle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm ... świetne! :) Dzięki za ten wywiad.

      Usuń
    2. Tylko że masaż Emily wykonał Lucas... Więc to są pewnie odpowiedzi Mony i Lucasa. Poza tym to jest stare.

      Usuń
  17. najbardziej interesujące: 'Dowiecie się więcej o mojej relacji z Alison'

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie przejmujcie się. To normalnie że kiedy wypłynie jakaś informacja o serialu, każdy blog czy strona ją tłumaczą i udostępniają. Sama prowadzę stronę o tvd i często pojawiają się podobne notki, ale różnią się tłumaczeniami, my też zawsze umieszczamy źródła. Dlatego uszy do góry:) Czytam obydwa blogi i nigdy nie zauważyłam podobieństwa, jesteście odrębnymi jednostkami i często piszecie na różne tematy. A ludzie gadają bo są zawistni... Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Osoby, które oskarżają Was o kopiowanie, niech najpierw nauczą się poprawnie pisać po polsku, a dopiero potem krytykują innych ;) Muszę przeznać, że na początku sama uważałam, że ten blog jest kopią pll-fansite, nawet pomyślałam tak, kiedy zobaczyłam ten kalendarz, ale... U Was można przeczytać mnóstwo ciekawych teorii, a na pll-fansite przez ostatnie X czasu tylko sesje zdjęciowe i plotki o gwiazdkach... Zależy, co kto lubi, ale ja osobiście wolę Was i podziwiam, ile energii i czasu wkładacie w tłumaczenie i pisanie postów. Nie da się być w 100% orginalnym, więc nie przejmujcie się głupim gadaniem, bo większość osób piszących te komentarze to zapewne gimbusiary, które nie mają się na kim wyżyć ;) Nie przejmujcie się głupim gadaniem i róbcie dalej to, co robicie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja tam wam wierze jestem 100 % za wami wiem że nic nie kopiujecie to sa wasze pomysły a to zdj to zwykły przypadek prowadźcie dalej waszego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ja czytam i wasz i tamten i nie widzę żadnego plagiatu, jesteście świetne, gorąco was pozdrawiam nie przejmujcie się! pamiętacie jak miałyście zaledwie tylko kilku czytelników, a teraz macie ich tak dużo? głowy do góry i uśmiechy na twarz :)

    OdpowiedzUsuń
  22. A takie jedno pytanie, które rozstrzygnie całą awanturę: Mają dowody?
    Jesteście świetne, nie ma co się martwić. W szczególności pozdrawiam Martynikę.

    OdpowiedzUsuń
  23. Przecież to normalne,że notki dot. TEGO SAMEGO serialu będą podobne, w końcu ta sama fabuła na dwóch różnych forach. Uwielbiam Wasz blog. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. 2AM ŚWIĄTECZNY ODCINEK <3

    OdpowiedzUsuń


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety

1x01 1x02 1x03 1x04 1x05 1x06 1x07 1x08 1x09 1x10 1x11 1x12 1x13 1x14 1x15 1x16 1x17 1x18 1x19 1x20 1x21 1x22 2x01 2x02 2x03 2x04 2x05 2x06 2x07 2x08 2x09 2x10 2x11 2x12 2x13 2x25 3x02 3x13 3x19 4x10 4x13 4x19 4x22 4x23 4x24 5 produkcji z obsadą PLL 5a 5b 5b pll 5b promo 5x01 5x02 5x03 5x04 5x05 5x06 5x07 5x08 5x09 5x10 5x11 5x12 5x13 5x13 muzyka 5x14 5x15 5x22 5x25 6A 6B 6x01 6x02 6x03 6x04 6x05 6x06 6x07 6x08 6x09 6x10 6x11 6x12 6x13 6x14 6x15 6x16 6x17 6x18 6x19 6x20 7B 7x01 7x02 7x03 7x04 7x05 7x06 7x07 7x08 7x09 7x10 7x11 7x12 7x13 7x14 7x15 7x16 7x17 7x18 7x19 7x20 A A-team A.D. aktorzy Alison alison and emily alison dilaurentis andrew andrzejki ankieta Archer Dunhill Aria Ashley Benson Ashley Marin bajka bajka pll barry maple Bethany Young Big Bad BigA Black Widow bliźniaki bohaterowie Byron Montgomery Caleb Cece challange Charles Charlotte christmas christmas challange christmas pll ciekawostki ciekawostki pll Co by było gdyby... co gdzie za ile Cyrus czat Dollhouse dr Rollins dr. Palmer Duncan Dwts Eddie Lamb Eliza Ella Montgomery elliott Emily Emily Fields Emison emison ship emoji Ezra Ezria filmiki finał fryzura funny funny moments Garrett Gdzie będą postacie za 10 lat gify goodbye Haleb halloween Hanily Hanna Hanna Marin Haria harold crane Holbrook holden strauss huw collins Ian Ian Harding informacje instagram jako A Janel Parrish Jasno Jason jason is a jason pll Jenna Jessica DiLaurentis Julian Morris Kate Keegan Allen Kenneth DiLaurentis koniec koniec próby konkurs książki Kto może być A? kto zabił jessice dilaurentis Lesli live stream Lolita Lucas Lucy Hale Maddie Ziegler makijaż mamy kłamczuch Marion marlene king Mary Drake Maya Megaami Melissa memy Meredith Mike Mona muzyka muzyka 5x14 muzyka 5x15 N.A.T. club najlepsze momenty najlepsze piosenki najśmieszniejsze napisy Nasze oscary nasze pary Nat alia Natalia Nigel noel norman bates nowa redaktorka od Adminek Odliczanie do sezonu 6 online opis Oś czasowa outfity Paige Paily panel pani di pani Grunwald Pastor Ted Pemily Peter Hastings pierwszy post Pies ♥ Pigtunia piosenka plakat pll pll cast pll hair pll make up PLL Questions PLL Quiz postać książkowa powitanie promo przerażające momenty Radley Ravenswood recenzja Red Coat Red Dress redaktorki regulamin relacjonowanie RIPMona rodzice romantyczne sceny różnice Sabrina Samara Sara Sara Harvey sasha pieterse Sekrety Kłamczuch serial sezon 1 sezon 2 sezon 3 sezon 4 sezon 5 sezon 6 sezon 7 Shana Shay Mitchell ship Sidney skruszone smutne sceny sneak peeki soundtrack Spaleb spandrew Spanna Sparia Spemily Spencer Spencer Hastings Spoby spoilery stillsy Sydney sylwester szkoła świąteczny odcinek Tammin Sursok teen choice awards teoria teoria bethany teoria spisowa teorie The Lost Woods Resort Till 60 Days PLL Challenge tłumaczenia Toby TOP TOP 5 Travis troian bellisario tweet Tyler Blackburn tytuły odcinków Uber A uczucia alison urodziny Veronica Hastings Vivian wady i zalety walentynki Wilden wrażenia Wren Wrencer wskazówka wydarzenia chronologicznie wypunktowanie wywiad wzruszające sceny zalety i wady zatrute zdjęcia zlot życie aktorów życzenia